Van Reinsfeld naar Neunkirchen (Nohfelden) - 24 km

Duitsland, Nohfelden

Na een hele goede nachtrust zijn we vanmorgen rond half negen vertrokken. Vandaag nog een redelijk lang traject van rond de 24 km naar Neunkirchen. Het voelt nog wat fris aan en er wordt een beetje motregen voorspeld. Gelukkig blijft deze uit en als het zonnetje tevoorschijn komt, wordt het aangenaam wandelweer. Onze navigatieapp doet zijn werk weer voortreffelijk en voert ons langs onverwachte paden. De route is aangenaam vlak. Alleen in het dorp Hermeskeil, waar we koffie gedronken hebben, moeten we wat klimmen en bij een recreatieplek een hele steile klim langs wat in de winter een skipiste moet zijn. Ook weer hele stukken door het bos gelopen. Al met al een hele leuke wandeldag. Onze benen zijn er nu wel tegen bestand, maar de voetjes doen zo zeer, dus niet dansen vanavond 😜. In Nohfelden schijnt een Duitse zangeres te wonen, die in 1982 het Eurovisie songfestival heeft gewonnen. Wie raadt haar naam..... onder de goede inzenders verloten wij een Duits hoofdkussen 😂😂. Net buiten Neunkirchen ligt de Bosentalsee. Hier is een grote camping en er is een bungalowpark van Landal, dus er zijn al heel wat toeristen. Het restaurant bij ons hotel is dan ook aardig druk. Morgen een hele korte route, maar eerst de voetjes laten rusten. Slaap lekker 😴.

Nicole!

Ruud 2017-07-15 23:11:14

Ein bischen Friede, Danke fur ihr Besuch. 🎼

Nicole 2017-07-15 23:12:37

Net even een paar dagen ingehaald, want wij waren zelf weg "up north" - geen WiFi in de Canadeze wildernis. Wat een prestatie, zoals jullie daar elke dag lopen, vaak zonder een goede maaltijd aan het eind van de dag! Leuke reisverslagen en foto's!! Leuk om over Trier te lezen. Trier gingen we regelmatig naar toe, in de drie jaar dat wij in Luxemburg woonden. Waarom? Het was het dichtsbijzijnde plaatsje met een McDonald's in die tijd!! Traktatie voor de kinderen! En voor mij natuurlijk de Konditorei voor koffie en kuchen. Tot morgen, jongens!!