Rustdag in Bellinzona

Zwitserland, Bellinzona

We waren wel toe aan een rustdag, de eerste sinds Konstanz. Dat merken we doordat we eigenlijk tot niets komen, beetje rustig aan doen met alles. Gelukkig is Bellinzona niet heel groot dus toch maar wat rondgelopen en het kasteel midden in de stad bekeken. Je kon met de lift omhoog en dat hebben we gedaan ipv de trap πŸ˜‚πŸ˜‚. En we moesten op schoenenjacht. Op 100 meter zat een intersport maar die ging pas om 1330 uur open. In de vitrine konden we wel bergschoenen zien liggen dus dat zag er goed uit. Via internet, zouden we nog zonder kunnen, bleek dat er in Sant Antonino een soort megawinkelcentrum was met zeker 2 sportzaken, en ook al om 0900 uur open. Dus wij met de trein daarheen, 7 km lopen was teveel op een rustdag. Het waren idd redelijk grote sportwinkels maar het nivo sport2000 of actionsport. Geen personeel om te helpen en beperkte keuze. Voor Richard vonden we exact dezelfde schoenen als die hij nu draagt, in beide winkels. Voor mij was er geen geschikte schoen te vinden. Ik heb brede schoenen nodig. Omdat we toch advies wilde, ook of en hoe lang we nog met onze huidige schoenen kunnen doen niets gekocht. Het zou vast lukken bij Intersport vlakbij ons appartement. Na de lunch "thuis" in ons appartement in de binnenstad (zie foto) weer op schoenenjacht. Helaas, ze hadden alleen normale wandel/bergschoenen, geen brede schoenen. Ze kenden ze wel maar verkochten ze niet. En zal je net zien, de schoenen van Richard hadden ze ook niet. Beetje berustend dropen we af. Nou ja, donderdag zijn we in Varese (Italië) van waaruit we vrijdag de trein nemen naar Milaan om de dochters van Richard met aanhang te zien. En daar kijken we erg naar uit πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€. Ook gelegenheid om weer naar schoenen te kijken, althans voor Richard. Ik heb nog een paar lage wandelschoenen thuis staan en die neemt Femke voor me mee πŸ˜€πŸ‘Œ. Ik ga ervan uit dat ik daarmee naar Rome kan lopen.
Verder weer zelf kunnen koken vanavond, heerlijk, want 64 dagen achter elkaar uit eten gaat behoorlijk tegen staan .... En alles gewassen want er is ook een wasmachine πŸ˜„. We zijn er dus weer helemaal klaar voor .... Morgen een zware dag met veel klimmen en dalen, maar dan zijn we ook bijna door de Alpen heen.

Ik kijk er ook erg naar uit om jullie te zien :) 😘

Femke 2017-08-21 23:21:30

Wat jammer dat het niet gelukt is om schoenen te kopen. Hopenlijk in Milaan. Helemaal te gek dat mijn drie nichtjes jullie in Milaan zullen ontmoeten!!! Hartstikke leuk!! Groetjes aan ze!! Helaas zitten wij volgende week, (vanaf a.s. Vrijdag) weer in de Canadese Jungle, zonder WiFi, dus ik kan jullie niet dagelijks volgen tot we weer terug zijn! Good luck morgen met het klimmen en dalen!!

Joyce 2017-08-21 23:26:50

Ik heb schoenen voor jullie. Alsjeblieft: πŸ‘‘πŸ‘‘πŸ‘ πŸ‘  En anders gewoon je veters onder je zool doorhalen en bovenlangs vastbinden. Wie is er niet groot geworden met Swiebertje πŸ˜„ Goede reis morgen!