Van Vessem naar Achel - 28 km (hoe warm het was en hoe ver)

België, Hamont-Achel

Inderdaad naar België, Ruud. Vanmorgen rond half negen vertrokken vanuit Vessem. Het zonnetje was nog niet zo scherp en er was een koele wind, iets meer dan gisteren, dus het begin was goed. We wisten, dat het een lang traject zou worden en ja hoor: code rood voor Brabant 😳. Dus gelijk de pas erin om meteen wat kilometers te maken. Ook maar direct afgesproken dat we voldoende rustmomenten moesten inbouwen vanwege de hitte. Dus na 6 km in Knegsel eerst een cappuccino en een kwartiertje rust. De zaak was eigenlijk nog niet open, maar er werd met alle plezier geschonken. Vervolgens naar Riethoven voor weer een kwartiertje én een frisje en toen hadden we zoiets van éérst die km's anders komen we er nooit, haha. Na een overheerlijke uitsmijter in Westerhoven zijn we lang de Kempervennen en een heel stuk door het bos gelopen. Intussen was ook de temperatuur opgelopen en met het stijgen van de temperatuur daalde het tempo, niet rechtevenredig maar toch.... dus na anderhalf uur waren we wel blij met een fanta en een cola in Borkel.Van daaruit was het nog weer anderhalf uur naar ons doel: Achel, waar we om 16:45 uur aankwamen. Omdat we pas na 18:00 uur terecht konden op ons slaapadres zijn we eerst maar een hapje gaan eten. Dat was makkelijker gezegd dan gedaan, want bijna alles was gesloten. Uiteindelijk toch nog een lekkere pasta op en nu zit ik fris gedouched jullie bij te praten. We zullen geen moeite hebben met slapen vannacht en hopen morgen wat soepeler te kunnen bewegen 😜. Tot dan!

In Achelse Kluis geen frisje, fanta, cola. Het zal wel een La Trappe zijn, neem ik aan? Cheers haha.

Annelies 2017-06-21 20:47:35

Super dat jullie door deze hitte nog zo'n stuk hebben gewandeld!! Echte toppers!!

Nandita 2017-06-21 22:15:54

Land 1 ligt achter jullie....nog een paar te gaan.👣👣👣

Ellen 2017-06-21 22:37:50

Ai, wat zal dat pittig zijn. Achel rijmt miets voor niets op Kachel. Goed om veel rust in te bouwen mannen. Dan maar wat langzamer baar Rome. Maar dat heb je wel als je he tussenstops al hebt gepland: alles of niets. Succes in Belgie, groet!