Van Sirnach naar Fischental, 21 km

Zwitserland, Fischenthal

Vanmorgen was het gelukkig droog toen we opstonden. Gisteravond en een deel van de nacht veel regen. Ontbijt hadden we zelf gekocht gisteren en we hadden ook brood voor de lunch onderweg vandaag. Was het in Duitsland lastig met de horeca, Zwitserland is niet veel beter. Rond 0830 waren we gereed en met een frisse wind en waterig zonnetje vertrokken we. Het eerste deel ging nog redelijk vlak , maar al snel werd het flink klimmen en dalen. Toch gaat ons dat goed af, je kunt merken dat we al bijna 8 weken onderweg zijn en de klimconditie goed is. Het landschap was prachtig om doorheen te lopen en we genieten van de vergezichten en soms prachtige boerderijen die er zijn. In een van de dorpjes, waar we na een flinke afdaling binnenliepen, Fischingen, bleek een klein winkeltje te zijn die wat levensmiddelen en vooral kaas verkocht maar ook een heel klein koffiezetapparaatje had en daar hebben we heerlijk koffie met een soort amandelbroodje gegeten. Omdat we het niet hadden verwacht smaakt het dubbel zo lekker. Daarna was het klimmen, klimmen en nog eens klimmen , van 600 m naar 1120 m , de lokale top met de naam Hörnli. Daar hadden we een fantastisch uitzicht naar alle kanten en was horeca die open was 😄😜. De soep met spek erin smaakte heerlijk, precies wat we nodig hadden. Daarna een flinke afdaling die de knieën en bovenbenen op de proef stelde maar zo te voelen is dat goedgedaan 😄.
Het laatste stuk liep vlak door een dal met een soort lintbebouwing en redelijk fit vonden we ons hotel/pelgrimsverblijf. We slapen nu in een slaapzaal met 12 bedden maar voorlopig zijn we de enige .... Eens kijken hoe dat gaat bevallen😜. Voor morgen hebben we ook al 2 bedden in een echte Pelgrimshoeve geboekt in Rapperswil. We krijgen de smaak te pakken 😂😂😂. Wat ons verder opvalt is dat we hier overal zeer goed internet hebben, integenstelling tot Duitsland ! Met ons school-hoogduits komen we echter niet ver. De mensen verstaan ons wel prima maar het Zwitsers Duits is niet te volgen voor ons. Maar we hebben het prima naar ons zin en hebben elke keer weer zin in de volgende etappe 😛

Te gek. Klinkt verslavend. Straks hebben jullie de smaak zó te pakken dat je nog terugloopt van Rome naar Gouda 😎

Annelies 2017-08-09 19:18:59

Vandaag kwam een Italiaanse oud-collega even langs op mijn werk en natuurlijk heb ik hem verteld over jullie avontuur. Volgens hem is de timing qua temperatuur goed gekozen door jullie👌

Annelies 2017-08-09 19:20:30

Geweldig dat het jullie zo goed afgaat. Ja ik vond dalen ook moeilijker dan klimmen. Blijf genieten en ik hoop dat het weer jullie goed gezind blijft.

Ank 2017-08-09 20:07:05

Manna voor elke dag 😉

Ruud 2017-08-09 21:37:15

Idd goed dat jullie niet deze weken in Italië liepen #hittegolf

Ruud 2017-08-09 21:38:09

Geweldig alles, Toos en ik volgen jullie al vanaf het begin.Het is net of wij ook mee reizen😃Veel respect voor jullie en toi, toi voor het vervolg.Wij blijven jullie volgen