Van Subiaco naar Trevi nel Lazio

Italië, Trevi nel Lazio

Vanmorgen weer om half negen ontbijt. Zo te zien was er nog één gast, maar hij had al ontbeten. Om negen uur klaar om te vertrekken. Het is gelukkig droog. Omdat ons B&B buiten en voorbij het dorp ligt, starten we al met een voorsprong van zo’n 700 meter. We lopen langs de twee kloosters, maar we nemen niet de moeite om de heuvels te beklimmen, dus we laten ze aan ons voorbij gaan. We lopen se hele dag weer langs de rivier de Anieme en dat betekent dat het een vlakke etappe is van ongeveer 19 km. Het pad is mooi en breed en de omgeving weer erg mooi. We lopen door een natuurpark met nog echt ongerepte natuur. Het blijft tot een uur of 12 droog met zelfs een zonnetje. Maar dan wordt de lucht weer donker en komen we in een behoorlijke plensbui terecht. Italië heeft dit jaar een bijzonder slecht voorjaar. Normaal gesproken is het veel droger en warmer, maar nu even niet 😩. We moeten het er maar mee doen. Kwa temperatuur gaat het wel, maar als je helemaal nat regent, is het toch iets minder behaagelijk. Als we op een gegeven moment van de weg af moeten, twijfelt Hans een beetje, omdat we niet weten hoe het pad is met deze regen en we ook langs de weg kunnen blijven lopen. We nemen toch het pad en daar krijgen we al snel spijt van. Modder, modder en nog eens modder. En het gaat steeds harder regenen 😩. Als we weer op de weg komen, schuilen we even onder een boom, maar omdat het er niet naar uitziet dat de regen snel ophoudt en we toch al nat zijn, besluiten we om maar door te lopen. Op een gegeven moment is er weer een splitsing. De wandelaars moeten een pad in en de fietsroute blijft op de weg. Gezien onze ervaring gaan we de fietsroute volgen en blijven op de weg. Een goede keuze 😄. Het is wel weer klimmen geblazen, want Trevi ligt boven op een heuvel. Net als alle dorpen die we zien, waar we doorlopen of waar we slapen, bestaat ook dit dorp uit een oude burcht met daaromheen een oude kern met daarbuiten wat nieuwere bebouwing. Ons appartement ligt in de oude kern. Er zijn nog twee italiaanse wandelaars aangekomen vanmiddag. Zij lopen met twee honden en kunnen daardoor geen accomodatie vinden in dit dorp. We hebben samen met hen gegeten in een restaurantje en daarna heeft de eigenaar van ons appartement hen met de auto weggebracht naar de plek waar wij morgen naar toe gaan. Daar hebbenze wel een plekje gevonden. Als we de weersvoorspelling mogen geloven, wordt het morgen wat beter. We zijn benieuwd.