Van Bruch naar Kordel - 28 km

Duitsland, Kordel

In Bruch hebben we een goede kamer gehad bij een ouder echtpaar dat een aantal gästezimmer en een ferienwohnung exploiteren boven hun eigen woning. In het plaatsje was er amper internetdekking en de woning had ook geen WiFi. Aangezien er verder in het dorp ook niets te doen of te zien viel, maar vroeg gaan slapen. Vandaag naar Kordel gelopen. Dit is, met zijn 28 km, het langste traject van de Eifelsteig. Na een korte klim is het traject verder niet zo heel zwaar. We merken dat het landschap richting Trier toch wat afvlakt. Wel zien we dat de zware regenbuien van gisteren redelijk wat schade hebben aangericht. Zo ook aan mijn telefoon. Door al het vocht is hij van slag geraakt, maar met behulp van Apple support is de geblokkkeerde homeknop te omzeilen. De beken zijn minder woest, maar er is in een korte tijd toch heel veel water uit de lucht komen vallen. Het is heerlijk koel om te lopen, alllen zijn de paden hier en daar erg modderig en drassig. En ook vandaag weer dorp na dorp zonder winkel of horeca. Na ongeveer 20 km dan toch een cafe am Eifelsteig. Heerlijke koffie, koude fanta en lekkere kuchen. Terwijl we op het terras zitten te genieten van al dat lekkers én van een ontzettend mooi uitzicht, zien we in de verte donkere wolken aankomen. Aanvankelijk denken we dat het voorbij drijft, maar nee, het komt recht op ons af. Dus gauw naar binnen...., net op tijd, want er barst een behoorlijke bui los. Kort maar hevig, dus hebben we het maar even afgewacht. Vanaf dit punt nog een kilometer of 8 en door de laatste bui ook weer meer modder en nattigheid op ons pad. Rond half vier aangekomen bij ons hotel en wat is een warme douche dan lekker. Na twee dagen brood ook weer genoten van een warme maaltijd! En nu lekker uitrusten.

Goed om je af en toe (nou ja, af en toe 😄) culinair te verwennen. Goed voor t moraal! Ik denk dat ik namens alle volgers spreek dat we blij zijn dat jullie de verslagen goed bijgouden en weer inhalen bij een huis meg wel wifi.