Van Sittard naar Valkenburg - 21 km

Nederland, Valkenburg

Vanmorgen vroeg het appartement van Maud weer achter ons gelaten. Je kunt je verrassend snel thuis voelen in het huis van een ander. Veel inwoners van Sittard lagen nog op één oor toen wij op pad gingen naar Valkenburg. Het is een traject wat we al vaker gelopen hebben, dus konden we onze weg makkelijk vinden. Ongeveer halverwege een kopje koffie gedronken op het terras bij kasteel Terborg. Naast ons zat een wat oudere dame (81 jaar) die een gesprek begon en vervolgens bleef praten. Niet ongezellig, hoor, maar wel grappig hoe iemand in zo'n korte tijd haar hele leven kan beschrijven. Er zijn op deze route een aantal open vlakten en omdat de zon achter de wolken bleef en met de wind was het zeker niet te warm. Onderweg tweemaal op een bankje een broodje gegeten en wat gedronken en voor we het wisten hadden we vijf uur gewandeld en liepen we Valkenburg binnen. Natuurlijk eerst bij Botterweck een grote coupe ijs verorberd. Als we in Valkenburg zijn, kunnen we nooit de verleiding weerstaan 👌. Vannacht slapen we in hotel Walram. Hier hebben we al eens overnacht en ik verheug me nu al op het ontbijtbuffet 😜. Tot morgen!

Richard, Ik lees jullie verhaal met veel plezier. Zooi leuk om jullie op deze manier te volgen. Verder veel wandelplezier. Geniet ervan pensionsdo!! 🚸

Nel Van Unen 2017-06-25 20:51:41

Dus als het een beetje meezit kunnen jullie Nederland morgen definitief achter jullie laten wat deze tocht betreft, een mentale mijlpaal denk ik. Ik ben benieuwd of ze ze in Duitsland ook ijs hebben 😆