Van Sutri naar Campagnano de Roma, 23 km

ItaliΓ«, Campagnano di Roma

De laatste loodjes ..... wegen helemaal niet zwaar. Integendeel , de route vandaag was erg fraai en afwisselend. De temperatuur 26 graden, wat aan de warme kant, en weinig wind πŸ˜‚. Maar ja daar gaan we natuurlijk niet over klagen ..... 😜. Het ontbijt dat in het appartement klaarstond vulden we zelf aan met dingen die we gisteravond in de supermarkt hadden gekocht. Plus nog genoeg om mee te nemen voor onderweg. Sutri uit ging langs oude opgravingen en er was zelfs nog een soort amfi-theater. Daarna wat klimmen en een flink stuk langs een redelijk drukke weg. Tot onze verbazing geen andere wandelaars te zien. Zelfs toen we weer op een strada bianchi liepen niemand zien. We lopen toch wel op het goede pad ..... ? maar pocket earth heeft ons eigenlijk nog nooit in de steek gelaten. Vlak voor het dorp Monterosi de eerste andere wandelaars gezien en ingehaald. In het dorp uiteraard koffie gedronken en daar zaten er nog meer. Een Duitse vrouw die we al enkele dagen zien strompelen besloot vanaf daar de bus te nemen terwijl haar man doorliep. Een wijs besluit want ik betwijfel of ze voor donker binnen was geweest. Na de lunch, ergens op een steen langs een stil weggetje, passeerden we een groot recreatiegebied met een beekje en een waterval. Veel picnicplekken maar allemaal afgezet, blijkbaar alleen in gebruik in de weekenden. De hoeveelheid zwerfafval langs de weg was enorm. Dat is in dit deel van Italië toch een groot probleem. Soms zien we een compleet huisraad liggen. We zijn daar dan ook maar niet gestopt en gelijk doorgelopen. Er was weinig schaduw op dit stuk en geen horeca meer. Het drinken dat we bij ons hadden was maar net genoeg. Vlak in de buurt was ook een racecircuit en er werd driftig gebruik van gemaakt. We zijn er een soort van omheen gelopen zonder het te zien. Maar wel de herrie de hele tijd ! . Uiteraard ging het laatste stuk weer steil omhoog, Campagnano ligt op een heuvel. We hebben hier een zeer fraai appartement, misschien wel het beste dat we gehad hebben πŸ˜€. En gelijk maar zelf gekookt. Stadje zelf is niet zo bijzonder.
Morgen de laatste etappe door de natuur, zaterdag de intocht in Rome. Vandaag veel gemijmerd over deze tocht, heel jammer dat het bijna over is ... zullen we toch maar verder lopen ? Nee het is goed zo πŸ˜€πŸ˜€

Niks goed zo! Doorlopen! πŸ˜„ J

Ruud 2017-10-05 22:48:18

Eigenlijk jammer dat niemand je op staat te wachten na zo n enorme prestatie. Sommige volwassenen laten zich na een tocht van 5 kilometer als vorsten binnenhalen met orkest, snoep, medaille,... In stil contrast daarmee lopen aanstaande zaterdag twee grote helden, stoere kerels, nee, beter gezegd,: doorgewinterde pelgrims langs het bord 'comune di Roma' binnen. Geen bloemen. Geen fanfare. Niks. Nou, weet dan dat ondergetekende weliswaar niet fysiek, dan wel virtueel hanklappend jullie verwelkomt in de Eeuwige Stad! Hierbij vast een voorschot: πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»

Ruud 2017-10-05 22:59:52

Ik sluit mij volledig bij de vorige spreker aan en in gedachten loop ik zaterdag de laatste kilometers met jullie mee, en ik denk veel fans mèt ons, die jullie avonturen hebben gevolgd, maar het applaus is uiteraard alleen voor jullie, wàt een prestatie, maar vooral wàt een ervaring, niet te peilen... Geniet er nog even van!

Annelies 2017-10-06 00:23:35

Ok, krijg een brok in mijn keel nu! Zou maar wat graag in Rome zijn als jullie aankomen!! Way to go guys!! Geniet van de ervaring!

Joyce 2017-10-06 04:29:08

Overigens, gelukkig dat Tieme jullie tegemoet komt, wat zal hij trots zijn !