Van Rocca Sinibalda naar Castel di Tora

Italië, Via Castel di Tora

Vanmorgen om 08:00 uur het ontbijt weer samen met de italiaanse dames. Zij hadden alles al gepakt en zijn gelijk na het ontbijt weggegaan. De etappe van vandaag is niet zo lang, dus we hebben niet zo’n haast. Een paar klimmetjes en afdalingen, dus ook niet zo ingewikkeld en bij elke bar een cappuccino 😄. We gaan niet erg hard vandaag. In een klein bergdorpje, Posticciona, presteren we het ook nog om te verdwalen 😂😂. Als we uiteindelijk aan de goede kant het dorp verlaten, begint het te regenen. Via een bospaadje komen we bij een mooi oud romeins bruggetje. De wegbewijzering is wat onduidelijk en we lopen met het pad mee naar links. Dat is niet goed. We zien geen bordjes meer en op eens komen we onze drie vriendinnen tegen. Zij zijn ook verkeerd afgeslagen en het pad loopt tot de rivier en houdt dan op. Met z’n vijfen teruggelopen en dan zien we bij het oude bruggetje dat we naar rechts hadden moeten afslaan 😂😂. Inmiddels regent het zo hard dat we de hoezen over de tassen moeten doen en de regenbroeken aan. We lopen tegen een dam aan waar achter een groot meer ligt. We staan onder aan de dam en het is een hele klim naar boven. Vervolgens over de dam en nog een km of zes langs het meer richting ons dorp. Het regent behoorlijk en Castl di Tora ligt op een heuvel. Het duurt even voordat we een klein beetje doorweekt bij ons appartement zijn. Een heel oud huis, maar heel mooi en modern ingericht. Er is een wasmachine, dus gelijk alles weer goed gewassen. De drie dames slapen in een Albergo en het bijbehorende restaurant is eigenlijk gesloten, maar de dames regelen dat wij met ze mee kunnen eten en morgen mogen we ook komen ontbijten. Het wordt weer een gezellige boel en we worden volgepropt met alweer een echt italiaanse maaltijd. De was is inmiddels droog en het is goed toeven in dit appartement.

Leuke foto's!! Jammer dat het zo regende!