Van Biasca naar Bellinzona - 23 km

Zwitserland, Bellinzona

Na een voor Italiaans-Zwitsers doen toch uitgebreid ontbijt rond 08:30 uur op pad gegaan naar Bellinzona. De zon verstopt zich nog achter de bergen en laat zich pas zien als we al een uur en tien minuten onderweg zijn. De afgelopen week hebben we op 1.000 meter of hoger gelopen en daar werd het niet veel warmer dan een graad of 23-24. We hebben al die tijd op het dal neergekeken waar we vandaag lopen en hier beneden wordt het 28 graden. Wel weer even wennen. Het traject is 23 km lang en tot onze vreugde helemaal vlak. Sinds Sittard is dat niet meer voorgekomen. We lopen bijna heel de dag langs de rivier de Ticino redelijk beschut, dus we kunnen langzaam wennen aan de hitte. De komende week blijft het zo rond de 30 graden. Bellinzona heeft een mooi historisch centrum met in totaal 3 burchten. Een deel van de historische vestingmuren zijn nog zichtbaar. We hebben een bijzonder groot appartement gehuurd in een statig huis. Voor de deur wel een groot terras waar we vanmiddag al een heerlijke coupe ijs gegeten hebben ( de eerste in Zwitserland, ze zijn hier niet zo ijs-minded als in Duitsland, maar dat zal richting Italië wel beter worden [hopen we 😜]) en recht tegenover een heel mooi en ook heel grote kerk. De klokken van deze kerk laten een indrukwekkend geluid horen, dus oordoppen in tijdens het slapen 😂😂. Morgen een rustdag en op nieuwe schoenen uit. Vandaag de 1.300 km overschreden en de zool van mijn rechterschoen is bijna door. Nu nog maar een kilometer of 800 😥😥.

Mooi bos pad!! Hopelijk zijn er een aantal schoenen winkels in Bellinzona!! Veel plezier op jullie rust dag!!

Joyce 2017-08-20 21:10:46

.. maar wel 800 km met de lekkerste gelatti (en meeste keus) van europa!

Ruud 2017-08-20 22:12:42

Kaart ontvangen . B.d. alles goed hier. Jullie worden dagelijks gevolgd en de foto,s goed bekeken ;. weinig onderschrift in ,t algemeen. Daar zul later spijt van krijgen als je de de tocht teruggaat zien.. Dus meer harte kreten slaken. Veel plezier in ItaLy maar het zal wel warm worden/zijn daar. Groeten ook van Toos.

Leo 2017-08-20 23:44:39

Ja, op Internet enkele schoenenwinkels in Bellinzona te vinden, te hopen dat ze op maandagen geopend zijn... anders een extra rustdag met of zonder ijs. Good luck, enne ... alweer een mijlpaal dus, 1300 km, en zo'n mooi traject, gaaf !

Annelies 2017-08-21 00:01:26

Hoi Hans en natuurlijk ook Richard:), Ik hoorde van Frank en Ellen over jullie voettocht naar Rome en vond dit zo bijzonder dat ik jullie reis ben gaan opzoeken. Ellen vertelde over deze blog nl. Het heeft me even wat leeswerk gekost de afgelopen 2 dagen, maar heb ALLES gelezen:) Om te beginnen veel complimenten voor jullie schrijfstijl, anders had ik het niet volgehouden, haha. Ook de foto's zijn prachtig, geven goed de sfeer weer. Echt een mooi naslagwerk voor jullie oude dag:) Wat een ongelooflijk doorzettingsvermogen hebben jullie, echt petje af! Natuurlijk maken de mooie vergezichten en leuke contacten die je onderweg opdoet, dat je er iedere dag weer voor gaat! Ik blijf jullie volgen en nog veel mooie wandelingen toegewenst. Groetjes ook van Giel.