Van Camaiore naar Lucca , 23 km

Italië, Lucca

We hebben in Duitsland veel geklaagd over de slechte kussens. Hier in Italië zijn ze redelijk goed, die van vannacht was echt top. Daarom beide goed geslapen en we voelden ons goed uitgerust. Of had het te maken met de 2 rustdagen na vandaag .... Het weer was in ieder geval perfect, 24 graden en veel zon. In een rustig tempo ging het golvend door het Toscaanse land. Twee echte flinke klimmen onderweg maar omdat het pad goed was geen probleem. We zijn wel wat gewend inmiddels 😜. Bij het verlaten van Camaiore werden we aangesproken door iemand die, voor zover we begrepen, ons vertelde dat er vandaag en/of morgen een processie in Lucca zou zijn. Hij had zelf geconcludeerd dat wij pelgrims op weg naar Lucca waren. De route was erg afwisselend, zeker het middenstuk. We komen door kleine dorpjes met straatjes waar nauwelijks een auto doorheen kan. Meestal op een heuveltop. Geen winkel of bar, wel een kerk en zeker bij vrijwel elk huis een hond die ons toeblaft. Soms pest ik ze door met m'n wandelstokken tegen elkaar te tikken ..... worden ze helemaal razend ! Tijdens de lunch in z'on dorp vonden we een tafel en 2 stoelen voor de kerk, het leek er neergezet voor passerende pelgrims 😀 (zie foto). Ook passeerden de 2 Zwitsers met hun hond ons daar. Zijn poot was hersteld genoeg om weer te lopen. Mooie is dat je gelijk verhalen uitwisseld met elkaar. Verder geen andere wandelaars gezien vandaag. Wel veel wielrenners, blijkbaar een geliefd gebied voor ze.
Rond 1530 liepen we de historische binnenstad van Lucca binnen. Wat een drukte , bomvol toeristen , hoogseizoen leek het wel. Ons appartement zit in een smal straatje op 5 min lopen van de kathedraal. En heeft zelfs 2 badkamers en een wasmachine. Hier houden we het wel uit tot zaterdag 😀😀. We hebben weer zelf gekookt en als toetje gingen we een ijsje halen en wat slenteren door de stad. Bleek er een soort Kaarsjesavond in Lucca te zijn. Wij als Gouwenaren voelden ons gelijk thuis. En inderdaad, zoals ons vanmorgen al verteld om 2030 een op tocht door de verlichte straten van de basiliek naar de kathedraal. Ter ere waarvan is ons niet helemaal duidelijk geworden maar bijzonder was het wel. Toch waren we blij dat het afgelopen was want onze voeten protesteerden behoorlijk. We hadden tenslotte al 23 km gelopen vandaag. Morgen dus heerlijk niks doen, even geen rugzak of bergschoenen aan 😀

🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯

Ruud 2017-09-13 22:41:48

Geniet van jullie vrije dagen! Lucca is prachtig.

Ruud 2017-09-13 22:42:23

Jullie hebben waarschijnlijk al wel vernomen wat de processie inhoudt. Dit heb ik even gekopieerd.. Lucca Luminara di Santa Croce (Festa della Esaltazione della Santa Croce) 13 September is the principal event of the year in Lucca and part of a series of festivals during September. It is a devotional procession in which the Volto Santo or Holy Face, a wooden crucifix figure is carried along the streets of the old town centre from the Church Saint Frediano to the Cathedral of Saint Martin, illuminated by thousands of small candles. Afterwards there is the "Mottettone" concert inside the cathedral and fireworks on the banks of the river. Geniet van je vrije dagen!!

Joyce 2017-09-14 02:31:51

Durf je wel hondje pesten?