Van San Quirico d'Orcia naar Gallina - 15 km

Italië, Gallina

De etappe van vandaag gaat officieel van San Quirico d'Orcia naar Radicofani en bedraagt ruim 32 km. Aangezien we dat iets teveel vinden en het ook een traject is met veel heuvels, willen we ongeveer halverwege overnachten. Er zijn hier maar weinig dorpen en het is lastig om via internet iets te vinden. Onze gastvrouw van ons B&B in San Quirico d'Orcia is erg hulpvaardig en belt desgevraagd naar iemand die haar een telefoonnummer geeft van een agriturismo in Gallina. Omdat haar Italiaans beter is dan de onze 😜😂, belt zij hier naar toe en vertelt in rap Italiaans wat we willen. De eigenaresse van deze boerderij blijkt heel goed Engels te spreken en Hans kan het nu verder met haar regelen. Onze hulpvaardige gastvrouw raadt een aantal restaurants aan en als wij een keuze gemaakt hebben, belt ze ook nog om een tafel voor ons te reserveren. Geen overbodige luxe, want op deze maandagavond (!) is het stampvol. Omdat we vandaag maar rond de 15 km hoeven te lopen, kunnen we rustig aan doen. We ontbijten uitgebreid terwijl we een praatje maken met onze gastvrouw. Ze spreekt redelijk Engels, maar begrijpt soms niet helemaal wat we willen zeggen. Ze vindt het wel leuk, dat we ook een paar woorden Italiaans willen spreken en helpt ons hier en daar op weg als we een woord uitspreken en het in het Italiaans heel anders klinkt 😂😂. Na een paar boodschappen bij de Coop gaan we op weg, niet eerder zo laat vertrokken. En nu dachten we dat 15 km een peuleschilletje is, maar de heuvels in Toscane zijn toch aardig hoog en er zaten een paar kuitenbijterjes tussen. De route is wel heel mooi. Prachtige paden en wegen en onverwacht mooie, oude dorpjes. Ook het weer is mooi. Warm genoeg om s'morgens ook de jas in de tas te laten zitten. Het is afwisselend zonnig en licht bewolkt. Door de wind blijft het ook als de zon schijnt aangenaam van temperatuur. De boerderij is groot en mooi, er ligt zelfs een zwembad in de tuin en ook de gastenverblijven zijn mooi, ondergebracht in een apart gebouw. We zitten hier niet in een dorp en er schijnt op ruim een kilometer wel een restaurant te zijn, maar onze gastvrouw weet niet of die wel open is. Niet getreurd, als straks de boer thuis komt gaat hij voor ons koken. Normaal eten ze rond acht uur, maar als hij vroeger thuis is, kan het ook zomaar half acht zijn.... we zijn benieuwd 😀.

Prachtig om Toscane op die manier te beleven.

Ruud 2017-09-26 19:42:25

Wat een schitterende omgeving ...