Van Gerolstein naar Daun - 24 km

Duitsland, Daun

Er was vannacht een behoorlijk onweer en het heeft ook erg hard geregend. Het voelde vanmorgen dan ook lekker fris aan, maar toen de zon begon te schijnen, wisten we wel al dat het weer een warme dag zou worden. Onze etappe van vandaag staat te boek als zwaar en dat was hij ook. In het plaatsje Neroth zijn we even van de route afgegaan om een kopje koffie te drinken. Daarna volgde een ongelofelijk lange en soms ook erg steile klim naar het hoogste punt van de Eifelsteig. Hier geen bijzonder uitzicht vanwege de bomen, maar wel de ruïne van een burcht de stamt uit 1340 en in 1689 verwoest werd door de Fransen. Vanaf hier een lange afdaling richting Daun. Dankzij een harde, maar wel verfrissende wind was het uiteindelijk met de hitte ook wel uit te houden. Ook vandaag weinig andere mensen tegengekomen. Twee wandelaars die een plaatselijke wandeling deden en twee mountainbikers. Daun is weer een wat grotere plaats en na 20 dagen wandelen door bossen en velden en kleine dorpjes vinden we het al gauw druk. Morgen op naar Manderscheid

Geweldigen prestatie, dus vanaf nu wordt het voorlopig wat minder zwaar begrijp ik Ik ben benieuwd hoeveel dagen dat gaat duren voordat de volgende klim komt. Die onweersbui hebben wij hier vannacht ook in alle hevigheid gehad. Wow!

Annelies 2017-07-07 21:34:06

Welterusten mannen!

Ruud 2017-07-08 00:12:15

Hai mannen, Wij waren een weekhe fietsen rond Zwolle, Heino en al die andere kleine mooie plekken in daar. We moesten dus even alles van een week geleden tot nu lezen. Mooi verslag en wacht op de foto van een 🐺 Voor al die heerlijke rustmomenten zou ik al mee gaan lopen.🍰☕️🍰🍳🍦🍪🍻 Goed toch van die tandpasta, heb je altijd bij je. Tube of 2 ...... Zal wel in de rugzak van Richard komen. Veel plezier 👍

Ellen 2017-07-08 14:26:37

Jongens wat een geweldige prestatie!!! Je ziet veel als je loopt he? Maar die warmte zou wel wat minder kunnen. Wij hadden geen onweer vannacht, maar wel een 2 weken geleden en toen is het hier ingeslagen!gelukkig geen brand maar wel veel kapot. Maar goed alles was vervangbaar. Jongens nog veel plezier.!!

Ank 2017-07-08 16:14:59

Fijn dat de stokken goed van pas komen! Af en toe ben ik jaloers op jullie belevenissen😪 Wij hebben lekker 🚴🏻🚴🏻 rond Ommen en de lemelerberg 🚵🏾bedwongen, toch zo'n 75 hele meters hoog... Veel plezier!