Van Annweiler naar Landau 14 km

Duitsland, Landau in der Pfalz

Annweiler is een heel mooi stadje met een prachtig centrum. Het ligt in een dal met uitzicht op drie bergtoppen waarop drie burchten liggen. Heel mooi, maar jullie begrijpen het al om onze weg te vervolgen, is het weer klimmen geblazen en behoorlijk ook, maar na de laatste berg ontvouwt zich een laagvlakte en zien we heel ver weg pas weer heuvels. Wijngaarden zover het oog reikt. En we zien dan ook Landau al liggen. Ons traject is niet zo lang vandaag,14 km, en dat komt onze lijven wel ten goede. Nu kunnen we wat langer rusten en herstellen na zo'n dag als gisteren. What a difference a day makes zei Hans vanmiddag. Terwijl we luidkeels "Du" zingen van Peter Maffay lopen we relaxed door de wijngaarden een lichtdalende weg af Landau binnen. Landau is met zijn ruim 40.000 inwoners een grotere stad en we zien voor het eerst weer hoogbouw. De komende dagen zullen dus ook redelijk vlak zijn. Pas als we de Rijn overgestoken zijn, komen er weer heuvels. Vanaf Aachen tot hier voornamelijk in bossen gelopen en dat gaat nu dus ook veranderen: heel veel wijngaarden. Vanavond ook weer wat anders gegeten: Mexicaans. Voor zo ver ik het kan beoordelen redelijk authentiek. Even wennen aan de kruiden en het is nogal pittig, maar wel lekker. Nu even chillen in een wat duurder hotel dan we normaal boeken, maar er zijn niet zoveel hotels in het centrum en ze zijn allemaal aan de prijs. Uiteindelijk is alles wat duurder in een grotere stad.

Wow, dat moet een verademing zijn, dat uitzicht op de laagvlakte, welverdiend! en wat een mooie stad inderdaad, maar geef mij de natuur toch maar. Slaap lekker !

Annelies 2017-07-21 21:41:47

Jaaaaa Du... Bist alles ....heerlijk mee zingen. Zie mezelf zo weer staan als 15 jarige en verliefd op een duitser😍 Hebben jullie gelukkig geen last van.

Ellen 2017-07-21 22:57:11

Leuk die "tournesol", geen vraag waar de zon staat! Ik geniet van jullie verhalen. Doe vier keer het aantal km, vervang "lopen" door " fietsen" en ik herbeleef ervaringen. En lees zo ook nog tussen de regels door het ongeschrevene! (denk ik) Veel plezier maar weer!

Pleuni 2017-07-23 17:52:39

T is een echte Schlagertocht zo 🇩🇪If you can't beat them join them?