Van Carona naar Varese , 22km

Italië, Varese

Het laatste stukje in Zwitserland was nog even doorbijten. Eerst langzaam klimmen, waar wij dachten een vlak pad te hebben en vervolgens nog bijna 400 meter dalen over een soort traptreden. We waren pas rond 090 vertrokken omdat we eerst boodschappen hadden gedaan en daarvan heerlijk ontbeten in het hostel, helemaal voor onszelf😀. Volgens schema zou de boot ons om 1200 uur overzetten van Morcote naar Porto Ceresio. En omdat we ruim op tijd afgedaald waren konden we van onze laatste Zwitserse franken nog koffie en wat frisdrank voor onderweg kopen. Eenmaal in Italië aangekomen stond er nog 15 km op ons te wachten naar Varese. Het "probleem" in dit traject is dat er geen wandelpaden zijn en we weer zelf onze weg moeten zoeken. Dat ging in het begin vrij aardig maar in de buurt van Varese, een middelgrote stad, lukt het niet meer om drukke wegen te mijden. En van stoepen of fietspaden hebben ze hier nog nooit gehoord. Inmiddels was Richard druk aan het app-en met zijn dochters die onderweg waren en inmiddels allemaal goed zijn aangekomen in Milaan. De laatste kilometers stad in waren niet leuk, erg warm, drukke wegen en nauwelijks ruimte voor voetgangers. Maar nu zitten we dan in een appartement in een prachtig statig huis midden in het centrum op de 4e verdieping zonder lift. Het is niet groot maar heeft alles wat we nodig hebben. Omdat we pas tegen 1700 aankwamen, ons gebruikelijke rondje douchen, wassen , voetverzorging en nu ook nog boodschappen doen en koken flink wat tijd kost zijn we pas na 2100 klaar. Eigenlijk willen we nog even de stad verkennen maar morgen moeten we weer vroeg op want per trein naar Milaan. We kijken er erg naar uit om iedereen weer te zien 😀😀. We zien wel of we nog weg gaan.

Mooie foto's weer! Fijn dat mijn nichtjes en aanhang goed zijn aangekomen. Veel plezier met z'n allen!!! Jammer dat ik jullie ervaringen voor een poosje niet kan lezen, maar 2 September kan het weer! Hugs voor iedereen! Geniet ervan!!!

Joyce 2017-08-24 22:03:31

Benvenuti in Italia. Het land waar wandelaars gewoon tussen de Fiats lopen. Maar ijs maken kunnen ze wel ... mmmmmmm 🍦🍧🍨🍦