Van Blankenheim naar Mirbach , 18 km

Duitsland, Wiesbaum

Altijd weer spannend wat de benen doen na de rustdag. Dat geldt niet alleen voor de tour de france die weer begonnen is maar ook voor ons. Richard bleek last van zijn voet te hebben die hem tot de lunch flink parten speelde. Ergens bovenop zijn voet was irritatie die zorgde dat het tempo vandaag wat lager lag dan normaal. Gelukkig dat we maar 18 km voor de boeg hadden. De lunch, in Ripsdorf ( ja wie kent het niet ), was heerlijk. Allebei een flink gevulde omelet en een saladebar waar we van konden pakken. Vooraf hadden we nog een soort kippenbouillon. Dat gold als avondeten want in Mirsbach, nog zo'n wereldstad, is geen winkel en geen restaurant dat open is. Vanuit Blankenheim hebben we broodjes en yoghurt meegezeuld. Ze smaakten nog prima, ondanks dat ze de gehele dag in een plastic tas in de zon aan onze rugzak hebben gehangen. Geen culinair hoogstandje dus maar voor hongerige en vermoeide pelgrims een goed maaltje. Bovendien hebben we hier een eigen apartement boven een groot huis alleen voor ons zelf, met woonkamer, eetkeuken, balkon, slaapkamer en badkamer. Het adres was weer bijzonder, je moet het laatste huis van het dorp hebben en dan bij de 2e deur bellen. En het klopte 😀😀
De was hangt alweer en we hebben zelf koffie gezet 😀, straks komt de gastvrouw nog melk brengen vers van de koe !! Ze hebben ook gewoon nog een agrarisch bedrijf. We zijn benieuwd hoe dat smaakt.
De tocht door dit deel van de Eifel is erg mooi, glooiend landschap met veel vergezichten, op de foto's is dat wellicht niet goed te zien. En weer stak een vos rustig wandelend het pad over, maar 20 meter voor ons. Druk is het ook niet, maar 2 andere wandelaars gezien vandaag !
Morgen wordt weer een zware dag, 26 km naar Hillesheim, we zullen zien hoe dat gaat

Leuk zo agrarisch gebied om te overnachten met verse melk van de koe. Ik heb een vriend waarmee ik battlefields bezoek. Op een dag zouden we gaan overnachten in een 'ferme' bij de Somme. Helaas was de boer vergeten onze reservering aan de boerin door te geven. Er werden in aller ijl twee kinderen uit hun bed gezet (ondanks ons verzet natuurlijk) die maar op zolder moesten slapen. En wij in de kinderbedjes, geweldig! Richard beterschap met je voet. Niet over piekeren. When the going gets tough .... Cesar jaagde zijn troepen door heel europa, met veel slechter schoeisel, en die mannen kwamen er ook (helaas voor sommige landen). Misschien de schoen iets minder strak doen? Geniet van de tocht naar Trier! (Over romeinen gesproken!