Van San Gimignano naar colle di Val d'Elsa - 14 km

Italië, Colle di Val d'Elsa

Volgens de standaard trajecten van de Via Francigena zouden we vandaag van San Gimignano naar Monteriiggioni moeten lopen. De afstand, 31,3 km, vinden we aan de lange kant en omdat we vanwege het grote genieten niet al te grote stappen willen maken, knippen we dit traject in tweeën. We volgen een alternatieve route naar Colle di val d'Elsa en morgen verder naar Monteriggioni. Dat zijn dan twee relatief korte trajecten en dat geeft ons de tijd om minder vroeg te vertrekken, rustig te lopen en dus optimaal te kunnen genieten van het mooie Toscane. Het weer is buitengewoon goed. s' Morgens is de temperatuur niet zo hoog meer (het is ook al 20 september!), maar door het zonnetje voelt het al gauw aangenaam aan. De zon laat ons niet meer in de steek en dat blijft de komende dagen ook zo en met een graad of 23 is het heerlijk wandelen. Wij vinden dat niet zo erg 😜. Inmiddels zijn we er achter gekomen, dat meer wandelaars zo over de afstand denken, want in ons hotel komen we behalve de Zwitser ook de groep Amerikanen tegen. Omdat het traject niet zo lang is zijn we al op tijd in Colle di val d'Elsa. We kunnen nog niet inchecken in het hotel, dus we besluiten vandaag tussen de middag "warm" te eten. Een heerlijke pastasalade met tomaten gevolgd door gehaktballetjes in een tomatensalsa met stokbrood. Colle di val d'Elsa bestaat uit twee delen, een moderne benedenstad en op de heuvel de oude bovenstad. Vanmiddag weer voor toerist gespeeld en het oude deel van de stad bekeken. Vanavond in een grote supermarkt wat boodschappen gedaan voor morgen en wat sandwiches gehaald voor vanavond. Op het terras van het hotel nog even gesproken met Nederlanders die hier met vakantie zijn. In eerste instantie hoorden ze met veel ongeloof ons verhaal aan, maar ze werden al gauw heel enthousiast. Erg leuk om steeds weer andere mensen te ontmoeten.

Ik geniet van jullie ervaringen!! Tot morgen!!