Van Konstanz naar Amlikon, 18 km

Zwitserland, Amlikon-Bissegg

Altijd spannend de eerste dag in een nieuw land. Zonder Zwitsers geld en zonder broodjes voor de lunch vertrokken we rond 0815 uit Konstanz. De rustdag had ons blijkbaar goed gedaan want we liepen erg ontspannen vanuit het vertrek de eerste echte klim op. Verder golfde het op en neer zonder echte zware klimmen of afdalingen. Heerlijk lopen bij een temperatuur van 28 graden. De Jacobsroute ( op de bordjes staat schwabenweg) die we de komende 5 dagen volgen staat goed aangegeven. Hij loopt helemaal naar Genève en is uitgezet voor mensen die naar Santiago de Compostela lopen. Wij volgen hem dus een paar dagen en slaan dan af richting de Gottard-pas. Wat opvalt is dat er veel meer kleine dorpjes en losse bebouwing is dan in Duitsland. Dichter bevolkt dus. Maar vandaag in ieder geval waren de dorpen net zo stil en verlaten. Geen winkel of bank/pin te bekennen. Ook geen andere wandelaars, wel wat mountainbikes. Tegen half een lopen we een wat groter dorp in op zoek naar een bank. Niet te zien natuurlijk en de eerste herberg is gesloten wegens vakantie ... komt ons bekend voor 😑 . Even verderop zit een kleine supermarkt en tot ons geluk kan ik daar met pinpas betalen , 5 min later gaan ze dicht tot 1400 uur. Dus de lunch was gered en hebben we verderop bij het politiebureau op een bankje opgegeten. Daar bleek ook een pinautomaat te zijn dus dat probleem ook opgelost. En pinnen moeten we veel want de prijzen in Zwitserland zijn erg hoog, overnachtingen gruwelijk duur. Maar ja dat wisten we toen we deze route kozen. En na veel moeite is het gelukt om de komende 2 nachten te boeken voor redelijke prijzen. Deze liggen ook nog op onze wandelroute dus we hoeven ons pad niet te veranderen. Maar de opties zijn erg beperkt, er zijn gewoon weinig guesthouses/pensions. Nu slapen we in een B&B dat gelukkig nog een plekje had. Morgen een afstand van ruim 20 km, dus als het landschap hetzelfde is goed te doen 😜

Leuk, al die ervaringen!! Spannend om het elke dag te lezen!! Tot morgen!!

Joyce 2017-08-07 21:57:34

Wat een leuk verhaal elke dag. Ik kijk er steeds weer naar uit. Veel wandelplezier mannen.

Nel Van Unen 2017-08-07 22:23:59

Ook vanaf de Sajathutte in Ost Titol (2600 mtr) volgen we jullie avonturen. GruB Gott!

Ruud 2017-08-08 07:08:37

Dat bankje met dat gezellige theeservies. Stond dat gewoon op jullie te wachten? En wat een leuke bank. Wil ik ook wel in mijn tuin. Veel wandelplezier voor morgen. πŸ‘πŸ°