Van Vetralla naar Sutri - 20 km

Italië, Sutri

Op ons slaapadres in Vertralla géén ontbijt geboekt. De kamer was overigens wel buitengewoon goed. Dus op naar de bar voor een cappuccino en een brioche voor ontbijt. Omdat wij drie kilometer verder overnacht hebben dan het eindpunt van de etappe van gisteren, hoeven we vandaag maar 20 km te lopen naar Sutri. De route is weer verbazingwekkend mooi. We hadden geen idee hoe de laatste etappes voor Rome eruit zouden zien, maar we vinden het allebei erg mooi. Als we Cura uit zijn lopen we op een breed bospad, om vervolgens onze weg te vervolgen door mooie boomgaarden met hazelnootbomen. Zo nu en dan ook een asfaltweg en de bekende witte zand-/gravelwegen. Rond 12:00 uur komen we bij het plaatsje Capranica. De Via Francigena gaat onderlangs langs het plaatsje, maar omdat we hier willen lunchen, gaan we toch door het plaatsje heen. Capranica blijkt een verrassend mooi, oud plaatsje te zijn dat een bezoekje zeker waard was. Na de lunch lopen we in een smal dal langs een beek door een schitterend bos. Deze paden doen ons denken aan de Eifelsteig in Duitsland. Voordat we bij Sutra het bos verlaten, moeten door een weiland lopen waar drie paarden los lopen. Twee van de paarden hebben geen aandacht voor ons, maar het derde paard vraagt heel nadrukkelijk om aandacht en een aai. Eerst even kijken wat voor vlees we in de kuip hebben, maar ze is erg lief. Ze heeft alleen weinig respect voor mijn persoonlijke ruimte en loopt helemaal tegen mij aan. Ik hoop dat de andere wandelaars hier niet bang voor zijn. Enfin, de rest van de tocht ruik ik ook naar paard 😜. Sutra heeft een oud stadsdeel met een onverwacht grote en mooie kerk. In dit stadsdeel hebben we een ruim appartement met twee slaap- en twee badkamers. In één van de badkamers staat een wasmachine en daar hebben we weer dankbaar gebruik van gemaakt. Op het balkon was de was ook lekker snel droog in het zonnetje 😀. Dit zonnetje brandde vanmorgen vroeg al behoorlijk en het werd in de loop van de dag ook lekker warm. Als we de weersverwachtingen in Holland bekijken, genieten we hier nóg meer van 😜.

Ja geniet nog maar ff van het mooie weer. Hier wordt het slecht .

ank 2017-10-04 21:09:50

Fijn dat de laatste etappe ook zo mooi is. Heerlijk die ☀️

Ell 2017-10-04 21:14:33

Ach, wat lief dat paard!! Prachtige foto's weer!! Mooi natuur en mooie dorpjes..

Joyce 2017-10-04 21:25:52

🐎

Ruud 2017-10-04 23:06:20

Heerlijk genieten van het mooie weer nog☀️ Heb je alvast weer kunnen wennen aan het paardenparfum 😉😝 Genieten nog van de laatste dagen😘