Van Poggio Bustone naar Rieti

Italië, Rieti

Vandaag al weer de vijfde loopdag. Volgens de weerapp zou het weer een regendag zijn, maar ook vandaag viel het reuze mee 😄. In het appartement stond al een ontbijtje klaar en toen we daarna vertrokken was het zowaar droog. Vanaf Poggio Bustone tot aan Rieti lopen twee cammino’s samen. De onze en de cammino di Francesco. Deze laatst gaat van Assisi naar Rome. We komen op deze etappe dan ook andere wandelaars tegen. Gisterenavond was er maar één restaurant open en dus zaten daar alle wandelaars aan de dis. De drie italiaanse dames die ook onze cammino lopen, twee duitse dames die samen lopen, een duits en een nederlands echtpaar. Tijdens de wandeling naar Rieti hebben we met iedereen een praatje kunnen maken. In de loop van de ochtend begon het licht te regenen. De ergste bui konden we gelukkig uitzitten tijdens een koffiepauze en daarna is er geen regen van betekenis meer gevallen 😄. De wandeling was op een paar klimmetjes en afdalingen na redelijk vlak, dus waren de ruim 17 km heel goed te doen. Rieti is een wat grotere plaats waar zelfs een McDonalds is. We hebben ons laten verleiden tot een large big mac menu 😜. De komende twee weken nog genoeg pasta’s en pizza’s 😂. Op weg naar de Mac stopt er een auto en wordt er druk gezwaaid. Blijkt het de eigenaar te zijn van het appartement waar we afgelooen nacht geslapen hebben, wat een toeval. We zitten hier in het oude centrum in een even oud, maar goed appartement. Nog even relaxen en dan de luikjes weer sluiten 😴.
(Helemaal geen foto’s genomen vandaag 😱)

Geweldig zo die hele tocht. Ben trots op jullie!!!

Ank 2019-05-13 20:54:50

Wat!! Een McDonald!! Af en toe lekker toch!! Lijkt mij echt leuk om die andere wandelaars tegen te komen! Tot morgen!!