Van Anzonico naar Biasca, 19 km

Zwitserland, Biasca

Gisteravond tijdens het eten een flinke onweersbui, het kwam even met bakken uit de lucht, maar vanmorgen weer heerlijk fris en goed wandelweer. Na een redelijk ontbijt rond 0830 op pad. Het zou redelijk vlak zijn vandaag met één lastig stuk, een afdaling van 700 meter terug het dal in. Het eerste stuk ging heerlijk, veel te zien, kleine dorpjes en vele vergezichten. Ook op het juiste tijdstip een osterio die open was en heerlijke koffie had. Wij gelijk 2 bakkies genomen 😜. Opvallend vandaag dat we weer niemand tegen zijn gekomen, op enkele hondenuitlaters na. Mooi weer, weekend, vakantietijd maar niks hoor, niemand. Denk dat de Zwitsers niet van bergen houden 😂😂, en de toeristen allemaal aan het water liggen te bakken. Stom want wij zijn inmiddels zo gekleurd zoals we nog nooit zijn geweest 😄. En dat terwijl we zoveel mogelijk de zon mijden.
Het laatste stuk ging dus flink naar beneden over een redelijk pad maar wel langs enkele behoorlijke afgronden. Richard kreeg licht last van hoogtevrees, iets waar hij tot nog toe vrijwel geen last van heeft gehad. Ook onze knieën hadden het zwaar en deze combinatie zorgde ervoor dat het tempo drastisch daalde. Maar uiteindelijk na ruim 1 1/2 uur dalen kwamen we in het dal uit waar de snelweg, spoorlijn en ticino-rivier doorheen lopen. Omdat we best wel moe waren nog een uur naar Biasca op een slakkegangetje 😩. Dan wil je om 1530 snel naar je kamer maar "uiteraard" gesloten tot 1630 😡. Gelukkig was er iemand die de eigenaar ging wekken van zijn siësta .... het is al echt Italië hier. En na het gebruikelijke douchen, wassen en voetverzorging ziet en voelt de wereld er weer heel anders uit. Morgen een geheel vlakke etappe naar Bellinzona, waar we een echte rustdag hebben maandag. We moeten dan op schoenenjacht want de zolen van deze zijn vrijwel weggesleten.

Ziet er mooi uit mannen. Ik denk alleen dat Hans nog wel wat bruiner kan worden! Groetjes uit Kroatië

Jeroen Kamp 2017-08-19 20:47:49

Jeroen Kamp 2017-08-19 20:48:13

Weer mooie foto's!! Ik hoop dat jullie goed slagen met schoenen en dat ze meteen comfortabel lopen.

Joyce 2017-08-19 21:37:37

Waren jullie twee maanden eerder vertrokken hadden jullie een bakkie koffie kunnen komen drinken. Wij hebben daar een nachtje overnacht aan de Ticino. Daar gaat je koffie, mannen ... 😢