Van Cassinetta di Lugagnano naar Bereguardo - 23 km

Italië, Lombardia

Ondanks de dikke muren van het huis en het feit, dat de luiken voor de ramen de gehele dag gesloten zijn geweest was het toch erg warm op de kamer. Met de ventilator aan toch nog redelijk geslapen. Er was alleen minimaal één mug in de kamer en die heeft me lek geprikt. Dus toch maar het laken over me heen getrokken en ja, dan krijg je het weer warm 😥. Over de verhalen van de muggen en de Po-vlakte heb ik altijd gedacht: eerst zien en dan geloven. Nou, je ziet ze niet, maar als ik de muggebulten tel, dan moet ik het wel geloven. Het traject is ongeveer 23 km lang en we lopen weer langs het kanaal. Voor het laatst, overigens. In tegenstelling tot gisteren is het landschap volledig anders. Dit is zoals ik me de Po-vlakte had voorgesteld. Een vlak land met eindeloze akkers en hier en daar een dorpje. Deze liggen vandaag ver van het kanaal (in ieder geval te ver om te lopen), zodat er geen gelegenheid is voor een kopje koffie of een frisdrank. De lunch hebben we zittend in de berm langs het pad genuttigd. Net als gisteren is er voor een groot deel van de dag sluierbewolking, waardoor de zon niet volledig doorkomt. We zijn er blij mee, want dat scheelt ettelijke graden. Eveneens als gisteren breekt ook vandaag de bewolking een uur voordat we aankomen en wordt het uiteindelijk toch een graad of 32. De hittegolf die ze van het weekend voorzagen, komt er toch niet. Naar het zich laat aanzien wordt het zelfs koeler (een graad of 25) met later zelfs kans op onweer. Wij vinden dat in ieder geval niet erg. Ook vandaag was het avondeten drama. Restaurants zijn gesloten of gaan pas later open. Ons hotel ligt net een paar honderd meter buiten het dorp en de weg er naar toe heeft geen voetpad. De Italianen rijden op de buitenwegen best wel hard, dus we wilden voor donker terug zijn. Aan de andere kant van het dorp was gelukkig nog een pizzeria die wel open was, dus het is toch weer gelukt vanavond. Ook hier merken we dat het al eind augustus is. Na acht uur wordt het al aardig donker.

Gezien de foto's lijkt het wel of jullie ergens in een polder lopen. Is Po daar soms een afkorting van ? Petje af voor jullie prestaties ! Nog heel veel succes en plezier toegewenst.

Maarten 2017-08-29 22:06:04

Gelukkig dat het wat afkoelt!