Van Kloster-Steinfeld naar Blankenheim, 23 km

Duitsland, Blankenheim

Het ontbijt in het klooster was uitstekend. Veel keuze uit soorten broodjes, kaas, vleeswaren, muesli, yoghurt etc. Omdat we vroeg waren was de ontbijtzaal vrij leeg en zagen we dat er 1 tafel gereserveerd was voor de priesters van de Salvatorianen, de orde die nu nog in het klooster woont. Maar meer dan 5 hebben we niet gezien en alle op leeftijd. De rest van de bezoekers zijn daar voor conferenties en vergaderingen. En nog een stuk of 10 wandelaars zoals wij.
Omdat het vrij fris was hebben we in het begin met de regenjas aan gelopen maar halverwege de dag kon die uit. Verder weer een hele mooie route door heuvelachtig terrein met veel bos. En prima wandelpaden zonder veel klim of daalwerk. Halverwege een wat grotere plaats, Nettersheim waar we heerlijk koffie met taart hebben gegeten 😜 en belegde broodjes konden kopen voor de lunch onderweg. Die hebben we ook op een prima picnicbankplek opgegeten. Daar was ook een Duitser die we een paar dagen geleden al eens hadden ontmoet en gezamenlijk hebben we het laatste stuk gelopen. Ik zag een meter of 30 voor ons een vos rustig het pad oversteken maar de anderen zagen het niet.
Het hotel waar we zitten heet Schlossblick en we hebben een prima kamer met inderdaad uitzicht op het kasteel van Blankenheim. We blijven hier 2 nachten want morgen hebben we een rustdag. Onze voeten en benen zijn er ook wel weer aantoe dus veel P.V. morgen.
De Romeinen hebben in deze streek veel bouwwerken achtergelaten waar we een paar van hebben gezien omdat ze aan ons wandelpad lagen (zie foto).
We zitten nu al in onze 3e wandelweek en hebben het eigenlijk steeds meer naar ons zin. Maar eerst morgen heerlijk rusten 😀😀😀

Rust lekker uit morgen! Tegendeeltje: niet lopen: geen culinaire uitspattingen verdiend, slechts bruinbrood met kaas.

pleuni 2017-07-02 21:10:58

In Blankenheim waren wij vorig jaar met vakantie. Prachtig plaatsje in een prachtig gebied. Geniet van de vrije dag morgen ! Hartelijke groet.

Maarten 2017-07-02 21:11:38

Schone Wanderung war daB! Nog een duits preekje kunnen volgen in het klooster? Goede rustdag morgen!

Ruud 2017-07-02 23:37:00

Leuk die vos. Hans ik denk dat dit verslag van vandaag door jou is geschreven? dan valt de appel niet ver van de boom: dan heb je net zulke arendsogen als je broer en je grootvader👀👌

Annelies 2017-07-03 00:20:15

Ik hoop dat jullie goed uitgerust zijn. Fijne dag morgen.