Van Pontremoli naar Aulla, 27 km

Italiรซ, Aulla

Een lange dag vandaag. De route was 32 km maar door hier en daar wat stukjes anders te lopen stond er uiteindelijk "maar" 27 km op de teller. En die gingen over licht glooiend terrein. De klimmetjes waren niet zwaar, wel de vele grote keien op de paden. Goed uitkijken dus om niet te zwikken met de enkels. Onderweg gelukkig genoeg horeca voor koffie en met de eigen voorraad eten heerlijk geluncht (zie foto). Het was 24 graden met ook perioden bewolkt dus prima wandelweer. Onderweg zijn we niemand tegengekomen, gisteren leek het wel een optocht ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚. Uiteindelijk waren we klokslag 1600 bij de parochie de caprasio in Aulla. In het museum werden we opgevangen voordat we naar de kamers konden. Er bleek ook een groep Fransen te zijn die vlak voor ons waren aangekomen. Ik dacht nog best knap van ze om ook dat hele stuk vanuit Pontremoli te lopen. Bleek later dat ze met de trein en bus waren gekomen ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ om een voor mij vage reden. Tja .... zo kunnen wij het ook. Wij kregen een kamer met 8 bedden maar er is verder niemand bijgekomen. De Fransen slapen met 6 op een andere kamer. Er zijn lakens, en 2 douches, allemaal erg schoon. Een keukentje waar je gebruik van mag maken. Ze vragen per persoon 10 euro als bijdrage voor een overnachting. Het zijn allemaal vrijwilligers die het runnen. We slapen half boven/naast de kerk. Elk kwartier slaat en speelt hij en schrikken wij ons een hoedje van het lawaai. Maar na 2100 uur blijft hij stil ๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€. Rond 1900 barstte er een flink onweer los zodat we met de regenjassen aan op zoek moesten naar een restaurant. Een pizzeria zoals in Nederland kennen ze bijna niet, is meestal alleen afhaal. Omdat we niet ver wilden lopen zijn we bij een chinees/Japans restaurant uitgekomen, dat zat om de hoek. En heerlijk gegeten, weer eens wat anders. Begin van de avond had ik nog even snel boodschappen gedaan, ontbijt en lunch voor morgen. Richard ging niet mee, had tijd nodig om zijn voeten te masseren en rust te geven. We merken nu wel dat Rome relatief dichterbij komt .... heel dubbel gevoel.
Oh ja we vinden jullie reacties heel erg leuk om te lezen ook al kunnen we er niet op reageren via pindat. En we genieten van de prachtige nazomer bij jullie ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚.

Wat zijn jullie inmiddels al ver!

Ruud 2017-09-09 23:07:05

Mooi, dat Romeinse bruggetje.

Joyce 2017-09-10 03:13:05

Jullie gaan het straks nog missen! Als je hier gisteren en eergisteren was geweest om te nazomeren was je vanzelf naar Rome gedreven!!!

ank 2017-09-10 11:18:01

Wat grappig de ene dag kom je heel veel mensen tegen. Leuk iedereen zo op zijn eigen manier en met een eigen verhaal op weg naar..........Rome of elders. En vandaag ontmoet je niemand. Jaaa dat zal wel een gek gevoel zijn, Jullie zijn bijna bij jullie einddoel waar je maanden naar uitgekeken heb. Lekker blijven genieten van alles. ๐Ÿ™‹