Van Daun naar Manderscheid , 24 km

Duitsland, Manderscheid

Een zware dag vandaag door een prachtig gebied. De vulkaan-Eifel met vele maren (meren zouden wij zeggen) maar omdat het vulkanisch is noemen ze het zo. Wel heel veel en lang klimmen zodat het eindeloos lang duurde voordat we de eerste 10 km hadden gelopen. En dan weten we dat het een lange dag gaat worden ....
Maar zoals gezegd een prachtige wandeltocht vandaag, misschien wel de mooiste tot nog toe. En in tegenstelling tot andere dagen nu wel andere wandelaars en fietsers tegengekomen, het is weekend en dan trekken de de Duitsers er ook op uit. Plus al heel veel landgenoten die hier vakantie vieren. Ook veel motorrijders die alle bochtige eifelwegen fantastisch vinden. Ook ons hotel, gerund door een Nederlander, zit vol motorrijders. Allemaal sterke verhalen natuurlijk van die bocht zo en die zus ....... tja dan valt ons verhaal wel weg met mooie uitzichten πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚. Echter de hoteleigenaar is wel onder de indruk van onze tocht, zoiets had hij nog nooit gehoord πŸ˜€ . En dat geeft ons toch weer wat energie want we waren best moe toen we rond 1615 binnenstrompelden.
Onderweg was het toch nog gelukt om voor maandag onderdak te vinden, een heel klein dorp met maar zeer beperkt slaapplaatsen en de eerste 2 waren al vol. Gelukkig had de derde nog een plek alleen kunnen we er geen avondeten krijgen en verder is er ook niks in het dorp dus moeten we het meesjouwen van ergens onderweg. Maar ach we zijn pelgrims en zijn inmiddels wel wat gewend ....... Op eis und kuchen kun je heeeeeel lang teren 😜
Verder vinden we de reacties van jullie heel erg leuk om te lezen, dank daarvoor. Reageren erop kunnen we echter niet.

Geweldig hoor!! Wat een prestatie!! Mooie omgeving ook!! Ik hoop dat jullie niet zullen verhongeren op maandag!

Joyce King 2017-07-08 21:40:43

Laat al die motorrijders maar langsscheuren joh! Geniet van iedere meter! Volgens hebben jullie nu af en toe een mentale battle. Hoort er denk ik helemaal bij. En ook deze hebben jullie weer overleefd. Ik heb respect voor jullie doorzettingsvermogen. Gezegende zondag, Ruud

Ruud 2017-07-09 12:50:27

Mooie foto s! Je zou toch zo in zo n meertje springen ...