Van Brunnen naar Attinghausen, 24 km

Zwitserland, Attinghausen

Mooi mooier mooist, prachtig prachtiger prachtigst ! Alsof we de hele dag door een ansichtkaart gelopen hebben. Na een goede nacht in het nonnen klooster ingenbohl en een beperkt maar voldoende ontbijt werden we met een tekst uitgesproken door de zuster voor onze pelgrimstocht en de rest van ons leven op pad gestuurd. Bij het ontbijt bleek dat er uiteindelijk 8 pelgrims waren. De dames naast onze kamer hadden minder goed geslapen .... ze vroegen zich af wie er toch zo op onze kamer had liggen snurken hè Richard πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Het weer was prima, rond de 22 graden en veel zon. We volgden de route 99, weg der schweiz. Deze begon met een klim direct vanuit Brunnen naar Morsach een goed uur klimmen. En om 0930 zaten we dan ook al aan de koffie met kuchen , welverdiend na de klim 😜. Vervolgens nog een flink stuk klimmen totdat we weer op 850 m waren ( Brunnen ligt op 400 m). De uitzichten op het meer en de bergen eromheen zijn waanzinnig. Mede daarom hebben we deze route ook gekozen. Omdat het zondag was best wel flink wat andere wandelaars tegengekomen. Het vierwoudstedenmeer is natuurlijk een toeristische attractie en terecht !!! Ook veel mensen die met de (veer)boot stukjes varen gekoppeld aan een wandeling. Halverwege de dag naar Sissikon afgedaald aan het meer en na een uitgebreide lunch , 2 sneetjes brood de man en een glas cola voor 27 euro 😩😩 ging de route verder pal langs het meer. Af en toe moest er nog flink geklommen worden, de kust is gewoon erg grillig, maar ook direct weer afdalen tot aan het water. Regelmatig zijn we stil blijven staan om van het uitzicht te genieten. Bij Flüelen eindigde deze zijtak van het meer. Daarna nog 6 km via een mooi gravelpad langs een snelstromend gekanaliseerde rivier tot in Attinghausen. De snelweg A2 naar de Gotthardtunnel loopt er ook vlak langs. Rond 1630 zijn we eindelijk bij ons hotel, zeer moe maar voldaan zoals dat heet. Ik denk dat we tot vandaag de mooiste maar misschien ook wel een van de zwaarste etappes gelopen hebben. Benieuwd wat morgen ons gaat brengen. Oh ja, de telefoon van Richard doet het weer πŸ˜„πŸ˜„

Mooi daar! Geniet-ze.

Ruud 2017-08-13 23:06:55

Woooow!!!

Kimberly 2017-08-14 12:10:34

Ja het is daar fantastisc h mooi! Maar bij de koffie en lunch betaal je ook voor het uitzicht!

Ank 2017-08-14 16:02:29

Wat een fotos, schitterend! Fijn dat het zo goed gaatπŸ˜„