Van Neunkirchen naar Sankt Wendel, 14 km

Duitsland, Sankt Wendel

Een soort halve rustdag vandaag want er stonden maar 14 km op het programma. Dit om de afstanden tussen de plaatsen met overnachtingsmogelijkheden niet te groot te maken. En we hebben ook alle tijd tot ver in oktober. Het was dus een zeer relaxte wandeldag die ook nog voor een groot deel over een tot fiets/wandelpad omgebouwde treinbaan ging. Dat doen ze hier wel vaker, niet meer in gebruik zijnde oude spoorlijnen ombouwen tot l.a.w. fiets/wandelpaden.
Daarom vandaag een druk traject op zondag met fietsers, wandelaars, rollerskates etc. Ook weer eens wat anders dan de hele dag alleen in het bos lopen 😄.
We zijn alleen even van het pad afgeweest op zoek naar een tent voor koffie. Gelukkig gevonden en de eigenaar was zo onder de indruk van onze tocht dat we de koffie met een zoet broodje gratis kregen 😄😄.
In Sankt Wendel stonden we echter om 1330 voor een dichte hoteldeur ..... ze zouden pas om 1500 uur opengaan 😩. We kregen echter een telefoontje en konden er uiteindelijk al om 1430 in, dus na een kop koffie in de buurt viel het allemaal wel mee. Met het hotel is verder niks mis, schoon, goede douche en bed, en ja een goed hoofdkussen 😄😄. Het is een wat grotere plaats met veel terrasjes en restaurants, zelfs een redelijke goede straatmuzikant.
Op de een of andere manier hebben we toch weer wat pijntjes hier en daar. Vooral de voeten protesteren nu wat meer, de benen voelen we niet meer. Zal er wel weer bij horen 😜
De komende dagen gaat de temperatuur weer naar de 30 graden, met alle klimmen weer een extra uitdaging. Maar we gaan rustig maar gestaag door, de overnachtingen zijn tot woensdag geboekt😄

Weer 14 kilometer dichter bij Rome!