Van Orvinio naar Mandela

Italië, Mandela

Met alle kamers bezet was het een drukte van belang bij het ontbijt. De italianen eten de gebruikelijke zoete dingen, maar voor ons is er brood met kaas, een gekookt eitje, cereal met melk, yoghurt, kortom alles om het een “nederlands” ontbijt te laten lijken de italianen plakken twee etappes aan elkaar en lopen behoorlijke afstanden. In de bergen is dat, wat ons betreft veel te veel. Één van de meisjes heeft nu zo’n last van haar knieën dat ze op moet geven en naar huis gaat. Ze woont in Rome en dat is dichtbij van hier uit. Het traject van vandaag is 20 km lang en staat te boek als uitdagend en dat is het ook. Bovendien stijgt de temperatuur naar 20+ en dat is toch ook weer even wennen. Berg op is echt zwaar en daar hebben we er twee van vandaag. Ook de paden zijn niet altijd even gemakkelijk. De koeien lopen overal los en soms zijn de paden helemaal kapot getrapt. In combinatie met water zijn het soms hele modderbaden. We komen koeien tegen met horens zo groot zoals ik ze nog nooit gezien heb. Gelukkig hebben ze geen belangstelling voor ons 😂😂. Op een heel smal rotsachtig steil pad horen we opeens een hard geknor en staan we oog in oog met een groot wild zwijn. Dat is even schrikken, maar dat geldt voor beide partijen en hij kiest met zijn gezin het hazenpad. We zien zeker 15 zwijnen wegvluchten. Even later op een breder pad schieten ook weer drie grote zwijnen voor ons het pad over. Ik heb het er niet zo op en als er naast ons luid geknort wordt, spring ik een meter de lucht in van de schrik. Hans ligt helemaal in een deuk van de lach. Tja, gelukkig zijn zij banger voor ons dan wij voor hen 😄. De etappe is zwaar, maar heel afwisselend en het landschap en de natuur zijn ronduit prachtig. We zitten in een mooi B&B net voorbij Mandela. Een prachtige villa met een mooie tuin. De benedenverdieping is helemaal B&B. Het gezin woont boven. We hebben wat cash problemen gehad, omdat er in de laatste drie plaatsen geen pin-automaten waren en alles hier nog contant betaald wordt. Ook hier is geen pin-automaat en dus brengt onze gastvrouw Hans met de auto naar de volgende plaats om geld te pinnen. Pfff, kunnen we vanavond in ieder geval een hapje eten 😜. Op tijd naar bed vanavond, want morgen vroeg op, omdat er 31 km gelopen moet worden. Vanmorgen ook nog een selfie gemaakt en naar onze medecursisten geappt, die vandaag een extra les italiaans hadden in Gouda. Tot morgen 😴.

Oefff, klinkt als een zeer enerverende etappe 😅.. blij dat jullie het er zonder kleerscheuren vanaf gebracht hebben ! Mooie foto's. Ik mis alleen een selfie met een groot wild zwijn 😷😰🤣. Mafzzze!

Annelies 2019-05-17 22:28:32

Ik wou dus ook vragen: Waar is de foto van het zwijn of de zwijnen?? Leuke ervaringen allemaal!! Tot morgen!

Joyce 2019-05-18 01:41:46

Vaak wilde zwijnen gezien, maar dat was in Hattem. Niet altijd even vriendelijk.