Van Colle di Val d'Elsa naar Monteriggioni, 16 km

Italië, Monteriggioni

Het ontbijt vanmorgen was zeer goed en uitgebreid. We hadden er ook alle tijd voor en waren nu eens niet als eerste in de ontbijtruimte. Rond 0930 liepen we het prima hotel La Vecchia Cartiera uit. Voor 52 euro inclusief ontbijt voor ons 2 geen geld. We probeerden de alternatieve route van de via Francigena weer op te pikken en na wat speurwerk en hulp van pocket earth vonden we het pad. Heerlijk langs de beboste oever van de rivier de Elsa waarvan het water de meest prachtige kleuren liet zien. We moesten ook 3 keer met behulp van touw en over stenen de rivier oversteken. En handig als we zijn, niemand een nat pak. Er waren geen andere wandelaars, denk dat die het saaie stuk langs de weg genomen hebben. Na ruim een uur kwamen wij ook weer in de bewoonde wereld en direct was er een bar, dus heerlijk aan de cappuccino. Het vervolg ging over de voor Toscane zo bekende zand/grindwegen, heerlijk licht glooiend maar niet zwaar. De zon scheen en met 22 graden ideaal wandelweer. In Strove, ook een soort openluchtmuseum dorpje, bleek tot onze verrassing een bar/restaurant te zijn. Het was lunchtijd en we genoten van een warme panini met ham en kaas. Hier kwamen we ook andere wandelaars tegen maar deze hadden we nog niet eerder gezien. Er zijn hordes mensen onderweg van Lucca naar Siena en dat merken we. Veelal lopen ze met een dagpack, de bagage wordt met een busje van plek naar plek gebracht. Ook veel fietsers nu, ook zelfs met bezemwagen erachter. Kortom een heel toeristisch gebeuren om ons heen. Is wel even wennen moet ik zeggen .......
Ook hier in Monteriggioni veel wandeltoeristen, de Ostello zit vol. Gelukkig hadden wij gekozen voor een B&B en dat ziet er prima uit. Kost wat meer maar dan hoef ik alleen naar het gesnurk van Richard te luisteren ... 😂😂.
Ook vandaag was het landschap weer heerlijk om doorheen te slenteren. Die 15 km zijn dan echt een genot. Gisteren stak er nog een hert op een paar meter voor ons het pad over en even later glibberde er een slang voor mijn voeten weg het struikgewas in. We beseffen steeds meer hoe bevoorrecht we zijn dat we dit mogen en kunnen doen. Morgen weer en wat langere dag, 21 km naar Siena, waar we weer een rustdag/touristische dag hebben 😜

Wat een heerlijke foto's met al dat water! Schitterende kleuren inderdaad.

Annelies 2017-09-21 19:27:32

Mooi en avontuurlijk die alternatieve routes!