Van Neubulach naar Waldachtal, 28 km

Duitsland, Waldachtal

Een record geloof ik, 28 km gelopen vandaag terwijl we dachten er maar 23 te hoeven doen. En dat hebben we geweten. Terwijl het allemaal zo goed begon, de eetzaal voor ons ontbijt zat nog op slot, 0730 is tenslotte erg vroeg ...... maar rond 0745 konden we dan toch ontbijten op het sportinstituut/manege. Daarna vlug de tas verder ingepakt en rond 0830 vertrokken. Er stond een heerlijk zonnetje met af en toe wat wolken. Dit zou zo de gehele dag blijven met een temperatuur van 22 graden. Prima wandelweer dus. De route was ook redelijk vlak, veel door bos en af en toe een open hoogvlakte, wat dorpjes die er veelal verlaten uitzagen. Ik dacht ergens een lus in de route van de Ostweg te kunnen afsnijden om zo 1 kilometer korter te hoeven lopen. Maar pocket earth gaf telkens aan dat we maar niet op het pad liepen dat we wilden. Afijn bleek dat pad niet te bestaan , ik haalde als kleurenblinde groen en rood door elkaar !!!! Daardoor zeker 1 kilometer langer ipv korter 😑.
Uiteindelijk konden we in Wart bij een bakker even genieten van koffie met kuchen en lekker afreageren op de omweg. Bleek de vrouw achter de balie een Nederlandse moeder te hebben dus even lekker gekletst. Volgens haar was de rest van het traject eerst veel dalen en dan flink klimmen , totaal nog 15 km ... terwijl wij dachten dat het nog maar 10 was πŸ˜‚πŸ˜‚. Ik kan zeggen dat dat niet heel lekker loopt met die wetenschap. Maar we zetten stug door tot de volgende tegenslag. Pocket earth liet ons 2,5 km langs een drukke weg lopen, met vrachtverkeer enzo. Dat hebben we dus niet gedaan, maar de alternatieve route was natuurlijk flink langer ....
Na de 20 km begon ook de vermoeidheid mee te spelen, het tempo was al flink gezakt en we moesten bijna bij elk bankje even pauzeren 😜😜. Inmiddels had ik toch maar voor de zekerheid het exacte adres van het hotel opgezocht in m'n mail en wat bleek. Het was 2 dorpen verder dan de route die we hadden uitgestippeld. Alles heet er Waldachtal, maar bestaat uit wel 5 dorpen. Toen we echt strompelend om 1710 het hotel binnenkwamen zaten we er goed doorheen. Inmiddels gaat het wel weer, gedoucht, was gedaan, voeten verzorgd en gegeten, daar knapt een mens van op πŸ˜„πŸ˜„ Morgen gelukkig maar 15 km , dat wordt een makkie haha ...

Weg met die pocket Earth, gewoon weer ouderwets aan de wandelkaarten aan de ANWB. Hoogtemeter en kompas erbij en gaan met die 🍌 Jullie zullen vast heerlijk πŸ’€

Ell 2017-07-28 21:39:36

Behalve een zeer sportieve inspanning was het vandaag dus vooral een mentale training. Wow. Om trots op te zijn! Morgen met 2 vingers in de neus πŸ˜†

Annelies 2017-07-28 22:22:58

O, wat een dag, ik leef met jullie mee. Maar voorlopig even niet: wij gaan de stoute schoenen aantrekken. Wij vertrekken morgen op de fiets voor een rondje Benelux. Wil heeft een "gewoon" luchtbed gekocht (en een nieuwe fiets, zijn oude geliefde merk Koga) en ik een nieuw matje. De oude equipment is van 2000 en vertoont ontoelaatbare veroudering. Omdat dit een experiment is hebben we zo weinig mogelijk vervangen, maar de Vrijbuiter is een aantal keer bezocht de laatste dagen! Jullie weten er alles van! Wij gaan nog op de ouderwetse routebeschrijving op papier. Omfietsen is iets minder ingrijpend dan omlopen! Veel plezier en weinig tegenslag gewenst de komende 14 dagen, daarna meld ik mij weer.

Pleuni 2017-07-29 11:11:50

Auw! Tegenslag doet pijn. Tijdens militaire dienst werd de finish ook steeds opgeschoven. Maar jullie houden het oog op het einddoel en niets kan jullie stoppen!