Van Monteriggioni naar Siena - 21 km

Italië, Siena

De B&B in Monteriggioni had drie mooie kamers met ieder een badkamer. Twee kamers waren verhuurd. Onze medebewoner bleek een Australiër te zijn. Zijn vriendin maakt een driedaagse wandeltocht door Toscane en hij volgt haar met de auto. Een gezellige man, maar hij bleef maar praten. Er zat geen stopknop op. Toen we veel later dan gepland op pad gingen naar Siena zagen we op het centrale plein van Monteriggioni Els en Dorothee zitten op een terras. Even bijkletsen en daarna echt op pad. Het was weer een ware optocht van wandelaars. Het pad was heel afwisselend en het weer prachtig. Op een bepaald punt kon op de route een keuze gemaakt worden uit de normale route en twee varianten. De bewoners van het huis op die lokatie hebben er een rustpunt van gemaakt waar de wandelaars konden zitten, koffie konden drinken en allerlei vruchten e.d. konden kopen. Het was dan ook een verzamelpunt van wandelaars. We troffen daar de Amerikanen weer aan en even later arriveerden ook Els en Dorothee. De route naar Siena is erg mooi en met de 21 km ook een aardige tippel. Siena is op zeven heuvelen gebouwd en voor we op de weg naar de oude binnenstad kwamen, moesten we ongelooflijk klimmen. Een groep Fransen, die toch al niet meer zo makkelijk liepen, zaten onderaan de klim uit te rusten en wellicht moed te verzamelen. We hebben midden in de oude stad een mooi appartement. Hier hebben we ook weer een rustdag. Wel verdiend vinden we 😜

Met die stoet wandelaars klinkt het bijna als een uit de hand gelopen vierdaagse... 😉 Geniet van al het moois👍

Lida 2017-09-23 11:29:34

fijn dat jullie zo genieten en knap dat je gewoon stug doorgaat . Ik doe het jullie niet na, de wil is er wel maar het kunnen......

Ank 2017-09-23 15:40:26

Ik vind mijn zojuist gemaakte fantastische strandwandeling van 4 km al heel wat ...😎😂

Annelies 2017-09-23 17:00:04

Heerlijk een rustdag in deze mooie plaats. Geniet er lekker van. 👍