Van Attinghausen naar Gurtnellen - 24 km

Zwitserland, Gurtnellen

Na een goede nachtrust rond half negen vertrokken uit Attinghausen. Eerst even bij de supermarkt het één en ander ingeslagen voor de lunch en daarna route 2, Via Gottarda, volgen richting Gurtnellen. We lopen comfortabel vlak langs de rivier waar we gisteren ook langs gelopen hebben. Tot het plaatsje Amsteg zal het min of meer vlak zijn en vanaf daar moeten we steigen naar 750 meter. Nu blijken er twee mogelijkheden te zijn om naar Amsteg te lopen. De ene mogelijkheid duurt volgens de bordjes een half uur langer dan de andere. Op het moment dat wij overleggen welke mogelijkheid we zullen nemen, stopt er een fietser bij ons. Het blijkt een Zwitser te zijn die getrouwd is met een Nederlandse vrouw uit Friesland. Hij raadt ons aan de langere route te nemen omdat die veel mooier is. Toegegeven de route is mooi, maar jaagt ons wel de halve berg over. Als we Amsteg bereiken, zijn we een uur verder en in het zonnetje al nat van het zweet šŸ˜„. Na een lekker koel drankje begint de klim richting Gurtnellen. Het is een hele klim, maar wel een mooie. Beneden ons zien we de snelweg naar de Gotthardtunnel, de lokale weg omhoog, het spoor en de rivier. Het pad wordt ook redelijk veel gebruikt door fietsers en lokale bewoners die ook te voet zijn. Al met al een vermoeiende, maar mooie dag. De beentjes maar weer wat rust geven, want morgen naar 1.470 meter en overmorgen de Gotthardpas. Heel spannend!

Goed dat je de D-tour hebt genomen. Geniet maar goed van de bergen!

Ruud 2017-08-14 23:05:27

Wij genieten van jullie foto's!! Veel plezier morgen!