Van Acquapendente naar Bolsena , 24 km

Italië, Bolsena

Na een gezellig ontbijt met Els en Dorothee en 3 Italiaansen vertrokken we rond 0815. Eerst terug van het B&B naar Acquapendente waar we de route weer oppikten. We lieten de bars voorbij gaan en dachten snel ergens koffie te kunnen drinken. Dat lukte pas rond 1130 .... foutje 😡😡. Omdat er een flinke wind stond voelde het wat fris aan zodat ik het eerste uur m'n jas aanhad. Daarna kwam de zon beter door en werd het steeds warmer. Het landschap is duidelijk veranderd, de heuvels zijn een stuk lager en er zijn veel stukken met gewoon vlak land voor de akkerbouw. De uitzichten zijn ook veel minder spectaculair dan in Toscane. We kwamen verschillende jagers tegen in hun auto die rondreden op de veldwegen. Waar ze naar op zoek zijn geen idee .... vriendelijk zijn ze wel. Uiteindelijk dus rond 1130 aangekomen in San Lorenzo Nuovo waar we eindelijk aan de koffie konden. Ook maar gelijk 2 sandwiches gegeten zodat we een vroege lunch hadden. Bij het verlaten van het dorp hadden we ineens een spectaculair uitzicht op het meer van Bolsena. Een behoorlijk groot meer. De etappe voerde daarna door bossen en velden op enige afstand van het meer maar we hielden wel regelmatig zicht erop. Onderweg kwamen we een paar andere wandelaars tegen waaronder Els en Dorothee. Het is maar net wie er een rustpauze heeft want dan zie je soms andere wandelaars, verder lopen we zo'n dag met z'n 2-en. De laatste kilometers vielen weer zwaar, het was erg warm geworden en het bleef klimmen en dalen. Bij binnenkomst van Bolsena liepen we door het oude gedeelte. Echt alsof je terug in de middeleeuwen was. We hebben al veel moois gezien maar dit vonden we wel heel erg gaaf. Ons onderkomen ligt op 50 meter van het meer. We hebben hier een rustdag, onze laatste. Zondag trekken we weer verder en zaterdag komen we in Rome aan. Tieme komt ons dan inhalen op het st. Pietersplein 😀😀. Aan de ene kant kijken we heel erg uit naar dat moment, aan de andere kant .... Nou ja eerst maar even genieten van de rustdag morgen 😀

Ja heel dubbel ... dat kan ik mij voorstellen ... Fijne dag morgen!

Annelies 2017-09-29 22:21:04

Wat een Top Prestatie van jullie!!!! Chapeau diepe buiging🎶🎵

Nel van unen 2017-09-29 22:31:24

Echt mooi...Bolsena!!

Joyce 2017-09-29 22:49:18

Zo koffieverslaafden, een cafe frio meeneme misschien... Leuk dat Tieme komt, moet die wel heeeeel wat gladiolen meenemen! Veel plezier de laatste dagen!