Van Schwarzbach naar Annweiler am Trifels, 25 km

Duitsland, Annweiler am Trifels

Hoe lastig het was en hoe ver, of, te weinig eten en onderweg alles gesloten 😑 , of , te veel pijntjes en een onduidelijke route .... Zomaar drie titels die de dag van vandaag samenvatten. De afstand van 25 km door bos, bos, bos en nog eens bos. Met soms flinke klimmen en soms heel onduidelijke of gewoon niet bestaande paden. Op een gegeven moment zijn we zelfs een zeer steile helling afgegaan zonder pad. En uiteindelijk een beekje overgesprongen om maar weer op een pad te komen en geen 6 km te hoeven omlopen. Onze fraaie benen zitten nu onder de schrammen en brandnetelplekken ... en dazenbeten want die hadden vandaag ook een feestmaal aan ons. Maar ja wie naar Rome wil lopen moet maar voelen 😜
Dan de horeca, om te huilen vandaag, alles dicht, ze zijn gewoon 3 weken gesloten en met vakantie ( denk dat ze in Scheveningen in een kuil liggen πŸ˜‚ ) Zelfs onze laatste hoop, Ellen's cafe (zie foto) liet ons in de steek πŸ˜–. Zo strompelden we verder, steeds meer last van allerlei pijntjes, een beginnende hongerklop en ook nog een regenbui op ons kop. Gelukkig konden we ergens een beetje schuilen, dat dan weer wel. Al met al , we waren al om 0800 uur vertrokken, kwamen we rond 1630 in ons hotel aan. Dachten we want we stonden niet op de gastenlijst. Een oude Italiaanse vrouw aan de receptie die gebrekkig Duits sprak bleef maar de namen aanwijzen maar er was er geen een die op Zwanenburg leek. Toch maar even m'n mail bekeken, gelukkig was er weer internet want dat is ook een drama hier. En jawel hoor, we stonden bij het verkeerde hotel πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ . Gelukkig was ons "hotel" vlakbij, een prachtige kamer boven een eiscafe (echt waar).
Snel gedoucht, kleren gewassen en benen/voeten verzorgd en gaan eten. We rammelde letterlijk. De eerste 2 restaurants waren dicht , uiteindelijk ergens buiten heerlijk kunnen eten en beneden bij ons eigen eiscafe een zeer welverdiende fruchtbecher eis genomen.
Maar verder was het een normale dag en hebben we ook nog veel kunnen lachen. De stemming zit er nog steeds goed in. πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€. Morgen naar Landau in der Pfalz, dat is maar 14 km. Ik zag op de kaart dat we dan vlakbij Kandal (mitte) langskomen. Jarenlang vaste tankstop op vakanties samen met Ellen en Frank πŸ˜€.

Of een boommarter? Bunzingen klimmen niet graag, zie Wikipedia. Maar mooi!

Titia Meuwese 2017-07-20 22:29:20

Avontuur & Afzien. Hier worden kerels geboren!

Ruud 2017-07-21 10:01:33

Wat een dag voor jullie. Pffffff deze dag vergeten jullie niet snel. Wel even gelachen dat jullie bij het verkeerde hotel stonden. Tja logisch dat Ellen's cafe gesloten is. Was dan toch ook in Cabauw gaan eten. Ja ons vast tankstation. Waar wij hans anwb boekje over goedkoop tanken in Duitsland zijn kwijt geraakt. πŸ˜– Ik weet nog precies hoe het eruit zag. Stukje snelweg af, stadje in en dan rechts van de weg. Morgen lekker een rustige dag. Sla voldoende tandpasta in. 🐝