Van Campagnano naar La Storta - 22 km

Italië, Roma

We zijn het er over eens, dat het appartement in Campagnano één van de beste was tot nu toe. Na het ontbijt gaan we op pad. Het is de laatste etappe voordat we morgen Rome inlopen. Volgens voorgaande bloggers is het een mooie route en dat is ook zo. Vanuit Campagnano lopen over een mooie weg langs prachtige villa's. Het landschap is mooi en dat geldt ook voor het weer. Het is licht bewolkt waardoor het niet zo warm wordt als gisteren en dat is voor het wandelen heel aangenaam. Onderweg komen we langs een kerk, de Santuario della Madonna del Sorbo. Het is ook een woongemeenschap van geestelijken en de bezoekers worden verzocht de stilte te eerbiedigen. We rusten hier uit en drinken wat. Hierna lopen we door een mooi natuurpark waar ook weer paarden los lopen. Deze kudde heeft geen belangstelling voor wandelaars. Vanuit dit natuurpark hebben we een stevige klim naar een dorp waar we een cappuccino drinken met een plakje gemarmerde cake, erg lekker. Vanuit dit dorpje lopen we weer een natuurpark in. Rond twaalf uur proberen we een plekje te vinden voor de lunch en zoals altijd zijn er geen bankjes te bekennen. Tijdens ons zoektocht naar een bankje is er wel een everzwijn, die ons pad op vijf meter afstand kruist. Het beestje lijkt nog niet zo oud een ziet er met een mooie vacht goed uit. Uiteindelijk eten we onze boterhammen op, zittend op een muurtje bij de poort van een huis. Het is van hieruit niet zo ver meer. Het pad is mooi, maar heeft een aantal redelijke klimmetjes. In La Storta slapen we in een hotel dat ligt aan de Via Cassia. Dit is de drukke weg die ons morgen naar Rome zal voeren. In onze kamer hebben we gelukkig geen last van het drukke verkeer.

Ook voor de laatste dag: een fijne wandeling!!!

Ank 2017-10-06 19:52:00

Heel veel succes met jullie laatste dag morgen!! Wat ben ik onwijs trots op jullie ❤

Femke 2017-10-06 21:49:39

Good Luck with "the Last Straw" 👣👌🙌

Annelies 2017-10-06 22:39:25

Komen jullie nog ff een bakkie doen bij mij thuis?

Paus 2017-10-06 22:49:00

Veel plezier tijdens De Grand Finale!!

Ruud 2017-10-06 22:49:35

Heel veel plezier morgen....en vooral genieten van de finale!!! Ik geniet met jullie mee. Dat wordt een glaasje wijn morgenavond! Wij zullen hier in Canada allemaal met jullie meeleven!!!!

Joyce 2017-10-06 23:01:01

Hebben jullie vanaf het begin gevolgd en hebben veel respect dat jullie deze wandelreis volbracht hebben. Wij nemen aan dat jullie bij thuiskomst meteen een nieuw project gaan opzetten ?😀