Van Villingen naar Geisingen - 27 km

Duitsland, Geisingen

Het hotel in Villingen was heel trendy en modern en ook erg warm. Daarom wat moeite gehad met slapen. Vannacht ook veel onweer en regen. Het was vanmorgen dan ook heerlijk fris. Geen ontbijt gedaan in het hotel, vanwege de belachelijke prijs die ervoor gevraagd werd, maar bij de bakker om de hoek. Zeker zo lekker en voor een derde van de prijs 😀. We volgen al twee dagen de Ostweg niet meer, maar een eigen route en na vandaag nemen we definitief afscheid van de Ostweg én van het Schwarzwald. Gisteren liepen we al niet meer volledig door het bos, maar vandaag vrijwel helemaal niet meer. We lopen op een hoogte van 700-750 meter en zien wel heuvels om ons heen, maar we hoeven amper te klimmen of te dalen. Andere kant van de medaille is dat we heel onbeschut lopen en de zon is bij tijd en wijle meedogenloos. Wel waait er een heerlijk windje en als er een wolkje voor de zon schuift, is het heerlijk. Het zijn wel 27 lange kilometers en we zijn toch wel blij als we voor deur van Gasthof Sternen staan en de wandelschoenen uit kunnen. Eerst lekker douchen en dan eerst proberen om de overnachting voor morgen te regelen. Aanvankelijk ziet het er somber uit, maar uiteindelijk lukt het toch op 20 km iets te vinden. Nu ook nog een slaapplaats voor overmorgen en een plekje in Konstanz waar we weer een rustdag zullen hebben. Vanavond in het hotel gegeten. Aan het tafeltje naast ons schuift een man aan met zijn zoontje en dat blijkt een Nederlandse vrachtwagenchauffeur te zijn uit Krimpen a/d IJssel. Heel gezellig zitten kletsen, bijna te gezellig. Hij zit op zijn praatstoel en wij komen bijna niet aan eten toe 😂. Nu even uitbuiken, nog de laatste slaapplaatsen regelen, blogje schrijven en u i t r u s t en !

Morgen weer met de vlam in de pijp!

Ruud 2017-08-02 23:02:54

even veel te doen gehad en zodoende niet gelezen. Vind het nog steeds heeeeel geweldig wat jullie aan het doen zijn. Die hitte zou voor mij te veel zijn maar petje op dat helpt en ik doe mijn petje af voor jullie.