Van Santa Cristina e Bissone naar Orio Litta, 15 km

Italië, Orio Litta

De afstand was kort vandaag, een halve rustdag eigenlijk. Toch redelijk vroeg opgestaan en na een vrijwillige bijdrage voor de parochie hebben we op zijn Italiaans ontbeten , Cappuccino met een brioche. De temperatuur was aangenaam, echt wandelweer. De route slingerde weer tussen de rijstvelden door over meestal zand/grindweggetjes. We hadden genoeg tijd en hebben veel korte rustpauzes genomen. Met cappuccino en fris/water op de juiste momenten. Alleen bleek het Italiaanse ontbijt niet zo ver te gaan dus al snel onze eigen voorraad eten aangesproken. Voordat we er erg in hadden doemde Orria Litta al op. Rond 1230 waren we er al. Meestal kun je in een Ostello pas na 1430 terecht maar er was een zeer vriendelijke Italiaanse dame die ons ontving en alles liet zien. Tegelijk met dezelfde Nederlandse vrouwen als gisteren want die kwamen er ook net aan. Deze Ostello zit in een gerestaureerd pand, douches zijn nieuw en we hebben een soort slaapnis voor ons 2-en. Later die middag kwam de burgemeester van het dorp langs om ons welkom te heten. De Ostello is van de gemeente vandaar. Ook hier vragen ze een vrijwillige bijdrage voor de overnachting. Omdat er weer geen restaurant is, gelukkig wel een supermarkt, konden we met leenfietsen naar de supermarkt en hebben we zelf gekookt, soep, salade en spaghetti 😂😂😂. Er is vrijwel altijd gelegenheid om te koken in z'on herberg. Morgen gaan we met een boot de rivier de Po oversteken, de burgemeester heeft iemand gecharterd die we ergens op de dijk om 0830 ontmoeten en als het weer normaal is ons overzet. Totaal 6 mensen want er zijn ook 2 Italiaanse pelgrims aangekomen vanavond. Best wel weer spannend om met een soort motorboot overgezet te worden. We gaan het zien.
Verder hebben we redelijk last van muggen, maar echt jeuken doet het bij mij niet. Richard smeert zich voortdurend in met azaron, tandpasta en nestocil. Hij is er veel gevoeliger voor. De blaren zijn onder controle en het lopen zelf gaat goed momenteel. We stoppen nu wat vaker maar dan vrij kort en dan houden we het lopen makkelijker vol. De sfeer is nog steeds prima, we hebben nu ook het gevoel dat we Rome gaan halen. 😀😀😀

Goed zo, that is the spirit. Geen moment aan getwijfeld dat jullie Rome gaan halen☺ Maar een prestatie zal het zijn ! Ik doe 't jullie in ieder geval niet na ...

ann 2017-09-01 23:05:51

Prachtig die ontmoetingen! Hoe konen jullie aan die adressen met vrijwillige bijdrage?