Van Sankt Wendel naar Schönenberg-Kübelberg - 20 km

Duitsland, Schönenberg-Kübelberg

Ons traject van vandaag is weer wat langer: 20 km. Alle bakkers in Sankt Wendel zijn gesloten, dus we gaan op weg zonder broodjes voor de lunch. Vanuit St. Wendel beginnen we met een behoorlijke klim waar geen eind aan lijkt te komen. Deze klim voert ons langs een imposant gebouw, wat een opleidingsinstituut voor missionarissen blijkt te zijn. Achter het gebouw lopen we langs een begraafplaats, waar broeders begraven liggen. We denken dat het ook allemaal missionarissen zijn geweest. Daarna lopen we geruime tijd langs paden in het bos, die niet veel belopen worden en weer verbazen wij ons over onze app en de routes die hij uitstippelt. Met 28 graden is het weer een voorbode voor de warme dagen die voor ons liggen. Wat het weer betreft, hebben we echt niets te klagen. Vandaag zijn we precies een maand onderweg en we hebben maar twee regendagen gehad, waarbij het op de eerste dag ook niet de hele dag geregend heeft. Op de extreme hitte van de eerste weken na was ook de temperatuur met 20-24 graden heerlijk om te lopen. We genieten nog steeds van het landschap, dat hier wat glooiender is dan in de Eifel, dus minder klimwerk. Dat zal straks in het Schwarzwald wel weer anders zijn, maar dan zijn we ook weer voorbereid op de Alpen. Wel vinden we dat er erg veel windmolens zijn. Schone energie is natuurlijk prachtig, maar hier en daar bepalen ze wel het landschap. In Breitenbach treffen we zowaar een supermarkt aan, waar we onze lunch kopen die we een uurtje later op een bankje in het bos soldaat maken en zo lopen we na zes en een half uur Schönenberg binnen. Morgen wordt het 31 graden, dus we willen goed uitrusten.

Al een maand onderweg en nog geen medaille in zicht! Morgen gaat hier de Nijmeegse Vierdaagse van start en krijgen die luitjes op dag 4 al een medaille en een bos bloemen. Wat een watjes hè😜😂

Annelies 2017-07-17 21:12:15

Al die gesloten bakkers!

Ruud 2017-07-17 21:21:52

Jullie zullen wel afvallen zonder bakkers. 🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰😁😁

Ell 2017-07-17 21:54:38

Wat grappig dat rieten bankje met die twee stoeltjes!! Mooi uitzicht!