Van Rapperswil naar Einsiedeln, 17 km

Zwitserland, Einsiedeln

Het verblijf in de pelgrimsherberg van Rapperswil was boven verwachting. We hebben prima geslapen en konden in de keuken ons eigen ontbijt maken. Vlakbij was een bakker dus we hadden heerlijk vers volkorenbrood. Samen met de mangosap, yoghurt en heerlijke koffie een goede start van de dag. En die hebben we ook nodig gehad. Het regende weer behoorlijk dus vanaf het begin weer alle regenkleding aan. Het eerste stuk ging over een soort houten voetbrug over het Zürichermeer. Ondanks de regen waren de uitzichten prachtig. Daarna door een dorp heen en gelijk klimmen, heel steil en door de harde regen ook lastig. Kleine riviertjes stroomde het pad af dus we moesten goed uitkijken waar we liepen. Halverwege de klim was een zeer luxueus restaurant met prachtig uitzicht op het meer. We hadden zin in koffie en ondanks dat we er als verzopen katten uitzagen waren we welkom 😀. Voor 17 euro hadden we 4 heerlijke koffie.
Door het zware klimmen kregen we ver voor de lunch een hongerklopje maar met een noodsnikkers en een druivensuiker konden we weer verder. Toen we wat later een prachtig overdekte schuilhut tegenkwamen hebben we de rest van het volkorenbrood opgegeten. Even later dan eindelijk de top, midden in de wolken en nog steeds stromende regen. Maar de sfeer was prima 😜. Daarna werd de regen minder en ging het door een golvend landschap naar Einsiedeln. Het laatste uur was het zelfs droog. Einsiedeln wordt gedomineerd door een heel groot en prachtig oud klooster waar we recht tegenover slapen. We kwamen er te laat achter dat we daar ook hadden kunnen slapen. Maar morgen maken we dat goed door in klooster ingebohl te overnachten. Door de regen hebben we niet zoveel foto's gemaakt, maar het landschap is prachtig waar we doorheen lopen ook als het regent. Morgen zou weer een betere/droge dag moeten worden. We gaan het zien !

Fijn dat jullie je niet Door de regen op de kop hebt laten zitten. Hoop dat het vandaag bij jullie droog is. (Hier niet)

ank 2017-08-12 08:44:55

Goede reisvandaag

Ruud 2017-08-12 09:37:09

Lekker doorwandelen bikkels. Hier in NL had je ook regen gehad.😀

Ellen 2017-08-12 09:46:44

Petje af, jongens, lopen door die regen! Hopelijk is het morgen droog en zonnig! Mooie foto's, mooi landschap! Ik krijg heimwee naar Europa!!