Van Bolsena naar Montefiascone, 18 km

Italië, Montefiascone

Het ontbijt vanmorgen verliep wat rommelig. Er was gisteren een bus met Chinese toeristen in het hotel beland en die zaten al in de ontbijtzaal voordat wij er arriveerden. En degene die zelf gereisd hebben weten wat dat betekend. Overal gesmak om je heen, de jus d'orange machine en de koffiemachine verstopt, hard gepraat tot bijna schreeuwen naar elkaar etc etc. Gelukkig kon het personeel de boel weer aan de praat krijgen 😀. Alsof er een bel was gegaan stonden alle chinezen binnen 5 minuten buiten bij de bus, nog snel wat foto's maken van het meer en weg. Het blijft bijzonder om zo'n groep te observeren. Afijn omdat het vandaag een relatief korte etappe was vertrokken wij pas om 0900 uur. Veel bewolking met af en toe een waterig zonnetje, koud was het niet met 21 graden. Heerlijk wandelweer. De route was zeer afwisselend door bossen en over velden met regelmatig doorkijkjes naar het meer. Het klimmen en dalen viel ook mee, een mooi glooiend landschap. Ook genoeg bankjes vandaag, en zowaar een aantal Italiaanse wandelaars. Het is tenslotte zondag. Ook stuitten we weer een paar keer op mensen die in het bos paddestoelen aan het zoeken/plukken zijn. Eerst schrik je van ze als ze ineens uit de struiken komen maar inmiddels zijn we er wel aan gewend. "Het blijven rare jongens die Romeinen "😂. Horeca was er niet vandaag maar we hadden genoeg proviand bij ons. Het laatste stukje was weer klimmen, het lijkt wel of alle stadjes op een heuvel liggen, Montefiascone dus ook. We slapen hier in een affitcamera, een soort B&B, en die ziet er perfect uit. Zelfs een balkon met waslijn. De was is vanavond dus al droog👌. Wat ons steeds meer gaat tegenstaan is het elke dag uit eten gaan ... plus dat de restaurants meestal pas om 1930 open gaan. Vanavond leek het restaurant wel een beetje op "fawlty towers" voor wie zich die serie nog kan herinneren. Er ging van alles mis en iedereen liep als een kip zonder kop te bedienen. Maar ach we hebben er smakelijk om gelachen. En we genieten nog steeds van elke (wandel)dag dat we onderweg zijn 😀😀. Morgen weer een korte etappe, we gaan het zien

Leuk toch, zo'n theaterdiner! Mooi dat jullie overal de humor van inzien 😂