Van Klooster Himmerod naar Bruch, 20 km

Duitsland, Bruch

Het was me het dagje wel ......
Ontbijt in het klooster met nu 2 monniken aan tafel en een stuk of 10 gasten waaronder wij. Gelukkig een redelijk goed ontbijt en het was een soort van gezellig. Er werd meer gepraat dan gisteravond maar er zat weer geen lijn in. Iedereen begon te eten zonder iets te zeggen of te wachten op de anderen. En ook liep iedereen gewoon weer van tafel .... alsof ik in een slechte film beland was.
Uiteindelijk wij ook opgestapt en na een stempel in ons pelgrimspaspoort gescoord te hebben op weg. Het regende behoorlijk maar we vonden het niet nodig om de regenbroeken aan te doen. De jassen uiteraard wel en ook de regenhoezen om de rugzakken gingen om.
Dat hebben we geweten, het hield op met regenen en begon werkelijk te hozen. Omdat we toch al nat waren toch maar doorgelopen maar na een ruim uur in de stromende regen waren onze broek en schoenen drijfnat. Uiteindelijk konden we in een kapelletje schuilen en hebben daar letterlijk onze schoenen leeggegooid en de sokken uitgewrongen. Toen toch maar de regenbroekken aan waardoor er geen water meer in onze schoenen kwam. Uiteindelijk ging het na nog een uur ook minder regenen.
Volgende probleem, nee uitdaging heet dat voor een pelgrim, de beek waar we langs liepen was compleet overstroomd en vaak was ons wandelpad onderdeel van de beek geworden. Telkens vonden we een weg door de struiken half door het water om toch het pad te kunnen vervolgen. Tot ons pad letterlijk door de beek heen ging. Normaal waarschijnlijk geen probleem maar nu een flink stromend geheel van enkele meters breed en wrs tot kniediepe.
Daar gingen we dus maar niet doorheen, gelukkig gaf onze app ook een ander wandelpad aan en dat ging wel πŸ˜€
Na nog wat flink natte paden te hebben doorstaan kwamen we weer in bewoond gebied. Maar geen restaurants, alleen een bakker. Daar hebben we koffie gedronken en broodjes ingeslagen want in ons overnachtingsdorp, Bruch geheten, is geen restaurant. Dus vanavond hebben we weer brood gegeten ...... ja we worden meer en meer echte pelgrims πŸ˜‚πŸ˜‚
Internet werkt ook hier vrijwel niet ... net zoals in het klooster dus deze blogs komen met flinke vertraging aan. Maar het goede nieuws is dat het met ons nog steeds prima gaat πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„

Afzien! Jullie zullen in de bloedverziekende hitte van de po-vlakte nog vaak terugverlangen naar deze dagπŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„ Geen blaren? Gegroet! Ruud

Ruud 2017-07-11 20:11:33

Stiekem een beetje gelachen om jullie avontuur. Ik zie jullie al helemaal gaan hihi Fijn dat het goed gaat met jullie!! 😘

Femke 2017-07-11 23:23:20

Goed dat jullie er nog steeds plezier in hebben.