Rondreis Schotland zit erop

Verenigd Koninkrijk, Newcastle upon Tyne

Amble naar Newcastle 61 km.

Zo de tocht zit er in Engeland en Schotland op. De boekjes deel één en twee hoeven niet meer uit de tas worden gehaald. Morgen vanaf het Hotel nog een kleine 15 km dan zijn we bij de boot, die ons terug brengt naar IJmuiden.
Na een lekker ontbijt in het Hotel in Amble stond er een makkelijk dagje voor de boeg.
Eerst nog een stuk langs de kust, soms met wat slechte ondergrond, maar we hadden geen haast. Veel was er niet te zien of het moeten de gekleurde huisjes zijn in Cambois. Verder een grauwe omgeving. Het lijkt erop dat ze door die kleuren de buurt een beetje willen opvrolijken.
Na een kilometer of 34 gingen we van de route af, want bij de veerboot hadden we nog niks te zoeken. Watsina had een route gemaakt die naar het Hotel leidde. Door parken en ook deels langs de autoweg.
Stoplichten betekent hier lang wachten. Op een grote totonde moesten we rechtdoor, maar wel 4 keer voor een stoplicht gestaan voordat we van de rotonde waren. Sta je dus vier minuten te wachten.
Na het inchecken en douchen gingen we rond 15 uur de stad in. Het was gezellig in de stad, maar niet te vergelijken met Edinburgh. Veel minder op toerisme gericht.
Op de terugweg naar het Hotel namen we voor de laatste keer Fish and Chips. Zelfde recept als in Edinburgh, alleen wat minder Fish en meer doperwten.

We hebben een fantastische fietsvakantie gehad, onze tent heeft geen druppel water gehad en dat in Schotland, waar het altijd regent. Het was soms zwaar maar de omgeving vergoedde veel.
We willen de mensen die ons gevolgd hebben bedanken voor de vele reacties.
Wat volgend jaar gaat worden weten we nog niet, maar we moeten zeker rustdagen inlassen, doen ze in de Tour ook. We karren maar door.
We moeten nog naar huis fietsen maar er zitten er nu 2350 km op en de hoogtemeters meer dan 23.000.

Ik heb ervan genoten. Toch maar wat vaker het tentje wisselen met een decadent hotelletje.

Herman Nijman 2023-06-19 20:15:03

Jullie hebben ons fantastisch meegenomen in jullie avontuur. Met veel plezier jullie dagelijks reisverslag mogen lezen, deze werd meestal vergezeld van een heldere fotoreportage. Wat hebben we aan lekkere dingen voorbij zien komen, natuurpracht, historische gebouwen, viaducten, aquaducten, kanalen, grindpaden, bossen en ga zo maar door. Dank jullie wel, volgend jaar weer! Dat jullie iets meer rustdagen gaan inbouwen, begrijpt de lezer maar al te goed. Ik had verwacht dat jullie zeker in Edinburgh meerdere dagen zouden vertoeven. Een stad met een rijke historie en zeker voor ieder wat wils aan bezienswaardigheden. Jullie moeten nog een aantal dagen reizen. Wanneer doen jullie Ommen aan op de terugweg, donderdag?! Als dat zo is, kan ik jullie helaas niet ontvangen, vanwege mijn hobby. Geniet vanavond nog even lekker in Engeland en morgen wagen jullie weer de grote oversteek naar ons kikkerlandje, alvast goede nachtrust.

Richard 2023-06-19 20:17:54

Jammer dat het er op zit, ik keek elke dag uit naar jullie leuke verslag. Toppers hoor, rondje Schotland zomaar even gefietst. Ik weet voor volgend jaar wel een mooie route 🇸🇪😏 groetjes 🙋🏼‍♀️

Ina vZ 2023-06-19 20:19:32

Niks mis met dat ontbijt. Kun je op voort als je een flink eind moet trappen. Idd mazzel met het weer. Net als in Nederland kurkdroog. Weer een ervaring rijker. Enne..., niks mis met die gekleurde huisjes. Moesten ze in Nederland ook doen, daar fleurt de boel van op! Even voor Bart: Lemele, Balkbrug, Hardenberg 85, Bergentheim, Bruchterveld, Lutten en Marienberg allemaal gedegradeerd. USV en Nieuwleusen niet gepromoveerd.

Lampie 2023-06-19 20:30:00

Zo trots op hoe jullie die maar weer gedaan hebben! En wat een prachtige fotos en verhalen hebben we mogen volgen. En best geluk inderdaad met het weer! Geniet van de rustdag morgen en dan zien we jullie weer snel terug in Nederland xx

Jitske 2023-06-19 20:53:22

Heel leuk om jullie zo te volgen. Wat een prestatie

Willy Nijstad 2023-06-19 21:58:56

Prachtige reis en een geweldige prestatie. Watbeen bikkels zijn jullie en dat vind ik ook als jullie een tocht met meer rustdagen maken. Bedankt voor t mogen meelezen en tot ziens in Nederland.

Karola 2023-06-19 22:32:38

We hebben weer genoten van jullie reisverhalen en foto's, een hele prestatie toppers 👍🚴🚴

Jentinus en Roelie 2023-06-19 23:09:02

Bravo!

Willem Bemboom 2023-06-19 23:14:36

Het was mij een genoegen om jullie te reisverslagen te lezen en de mooi beelden te bekijken ! Dank hiervoor, overigens wat een prestatie en gelukkig zonder pech !