Dag 7. Gaasperplas- Amsterdam - Zaanstad - Uitgeest- Castricum - Alkmaar - Groet - Camperduin 98 km

Nederland, Schoorl

Camperduin 98 km

Niet op Zeeburg vanwege de wietlucht, nou op Gaasperplas is het niet anders. De Fransoos die naast ons stond stak de ene na andere joint in de brand. Naast de nodige alcohol was hij best wel van de wereld want magere Hein deed heel vreemd. Liepen trouwens wel meer van die verwarde personen rond, dus we waren blij dat de fietsen er nog stonden.
Na een puzzeltocht door Amsterdam kwamen we via het gratis veer over het IJ aan de overkant uit. De politie was druk met mensen die ook de weg kwijt waren. Een was helemaal van de wereld want hij lag languit zijn roes uit te slapen.
Via Het Twiske en Jagersveld kwamen we bij de Zaanse Schans. Ook hier een drukte van jewelste. Opschieten deed het niet. Wel.mooi die huisjes en molens.
Ook de tocht door Alkmaar ging niet vlot ook hier veel toeristen.
Via Bergen en Groet staan we bij Camperduin. Het waait flink dus de was is zo droog.

Het shirt van een niet nader te noemen accountantskantoor staat je goed Bart, een lot uit de loterij, net zoals Watsina! Hoe is het met de knie van Watsina, op een foto lijkt het alsof ze het enorm koud heeft, als ik kijk naar haar houding. Hopelijk is dat niet het geval. Weer een droge rit, wel met de nodige obstakels, reminder om daar een speciale rit voor te maken: obstacle run. Als Watsina tijd heeft, lijkt mij dat echt iets voor haar om een dergelijke route uit te stippelen, misschien ervaart Bart haar huidige routes al zo. Nu een frisse wind aan de kust, kunnen jullie wel goed gebruiken na afgelopen avond. Driekwart van Nederland is nu vrij, daarnaast een hoop buitenlandse toeristen. De kans dat jullie deze in het Westland tegenkomen is groot. Jullie zijn in ieder geval niet alleen. Toch vinden jullie iedere keer weer een passende slaapplek, gelukkig!

Richard 2022-07-29 20:20:07

Zelf ook maar een flinke joint Bart, dat heb je die stinklucht niet meer in de gaten. En als het te druk wordt, lekker weer oostwaarts. Friesland, Drenthe en Groningen zijn ook mooi ( sommige plekken)

Lampie 2022-07-29 20:39:37

Weer onnavolgbare verslagen en lees ze met veel plezier. Ben zelf met mijn kleinzoon van 8 de tocht van Dokkum naar Hengelo onderweg. Een groot gedeelte de Saksenroute en vandaag een gedeelte Duitsland gedaan. Jullie heel veel plezier en…… doen jullie Dokkum aan?