We hebben last van de eikenprocessie rupsen

Nederland, Beekdaelen

We zitten inmiddels onder de rode bulten en plekken. Het jeukt verschrikkelijk. Je ziet soms hele bendes aan de boom hangen of het ligt midden op de weg. Een crime is het het.

Verder vandaag weer een flink eind weg getrapt, 118 km. De laatste loodjes waren wel het pittigst want we zitten in Zuid Limburg, dus klimmen geblazen.
Onderweg wel gelachen. Bij het pont van Steijl kwamen we twee oudjes tegen. Omdat Limburgers van uitslapen houden was er voor elf uur nog nergens koffie. Dus iets verderop was er wel wat open, al had de bediening er nog niet echt zin. Terwijl we zaten te wachten op de koffie, kwamen die oudjes ook binnen. Hij was 79 en zij iets jonger en ze hadden al ‪160.000‬ km weg getrapt over de wereld. Dus met de benen nog niks mis. Toen hij vroeg, ,, hoe ver is Venlo nog", moesten we lachen. We waren 15 km terug Venlo uit gefietst. ,, Oh ik dacht al dat we niet goed zaten".
We hebben verder heerlijk gefietst, auto's bijna niet gezien, want we hebben meer grindpaden gehad dan echte wegen.
Af en toe een break en een paar pontjes. We vonden het tegen 5 uur wel genoeg en zitten in Puth, niet in de put maar lekker op een mini camping.
Bart heeft even boodschappen, naar Schinnen ben je zo. Ligt onderaan de berg, en dan mag je met een rugzak met boodschappen weer omheen.
Morgen gaan we naar Vaals en dan weer naar boven.

Mooie verhalen en prachtige foto’s. Geniet ervan B & W

Koos 2019-06-18 21:24:29

Ziet er mooi uit, geniet ervan 👍🏻

Egbert 2019-06-18 21:25:45

Mooi is het daar, aan de weg van Epen naar Vaals of andersom kom je langs een kraam waar ze heerlijk ijs verkopen ( Camerig) jammie jammie ,ook koffie en fruit en nog wel meer, zijn wij heel vaak geweest als we met vakantie in Sippenaeken waren ( net over de grens in Belgie), groetjes en nog veel fietsplezier van ons

Jentinus en Roelie 2019-06-18 21:51:46

Wat een leuke plek en de route ziet er ook mooi uit

Karola 2019-06-18 22:20:22

Mooie plaatjes weer. Prachtige bloemenberm. Zo fietsen we een beetje mee met jullie. Geniet van de tocht en hopelijk geen mankementen of bandenplakkerij. Lampie.

Lampie 2019-06-18 22:57:16

Hopelijk hebben jullie vannacht niet te veel last van die vervelende rupsen haartjes. Uit ervaring, je kunt er wel een paar dagen last van hebben. Suk6 met de rit van morgen naar het hoogste punt van ons Limburg. Het zal weer een warme dag worden.

Peter 2019-06-18 23:19:41

Oooh leuk Schinnen daar gingen wij eerder geen op vakantie. En zeker even in Epen zo'n heerlijk ijsje halen. Een echte aanrader! Hopelijk valt er met de jeuk en de rode bulten te leven. Veel plezier nog samen!

Mirjam 2019-06-19 06:35:45

Onze wethouder in Ommen weet goed hoe je die beestjes moet aanpakken, iets met nestkastjes... Het is duidelijk te zien dat jullie genieten van de omgeving en ja, het blijft een bijzonder deel van Nederland. Het voordeel is in zuid Limburg dat er ook veel geasfalteerde wegen liggen. Je zult alleen iedere keer eerst die puisten op moeten, voordat je weer een heel stuk kunt freewheelen. Jullie hebben in ieder geval gezien dat jullie nog heel wat jaartjes samen op de pedalen kunnen staan, een prachtig voorbeeld. Hebben jullie de fietscomputer laten zien? Zal voor hun een openbaring zijn! Vergeet Maastricht niet en eet op de markt bij friture Reitz een puntzak friet zuurvlees met mayo. Daar mag gerust een biertje bij gedronken worden, ik betaal! Heel veel fijne kilometers maken in mijn geboortestreek.