Heuveltje op een Heuveltje af

Verenigd Koninkrijk, Romaldkirk

Newcastle naar Haltwhistle 90 km. Als je om 11 uur van de boot komt dan is de halve dag al voorbij. Maar als je van de boot bent moet je daarna nog omkleden want met wielerschoenen mochten we niet op de boot. Dan begint de rit, de benen zijn nog niet opgewarmd of de eerste hobbel komt er al aan. Nou in Engeland zijn de klimmetjes allemaal met twee cijfers voor de komma. Zeg maar steil tot heel steil. Newcastle ben je ook zomaar niet uit. Je mag fietsen waar de anderen wandelen dus opschieten doet het ook niet. Bij een fietscafe deden we ons te goed aan koffie. Wanneer we vertrekken komt er net een fietser aan. Een fietser die je alleen in Engeland kunt vinden. Helm op, een ouderwetse fietspomp (dus met plank) in de rugzak, een colbert aan met jacket. Daaronder een nickerboker met een paar geweldige sokken eronder. Wel een gewone fiets. Het eerste wat de man deed was zijn pijp in de hens steken. Sherlock Homes in optima forma.
Soms prachtige wegen maar de meeste wegen missen wat onderdelen Schagen zou werk genoeg hebben. De klimmetjes waren soms behoorlijk pittig maar lopen komt nog niet voor in onze planning.
Boodschappen doen is ook een klus want alles gaat via de scan en dan valt het niet mee zonder leesbril maar daar kwamen we ook weer uit .
We staan nu op een rustige camping en mogen morgen gelijk met een klim van 12 procent beginnen. De knie van Watsina heeft de eerste test volstaan en de tent staat ook voor de eerste keer en het eerste potje is ook gemaakt.
Oh en links rijden ging ook prima voor mij niet zo heel lastig want ik rij meestal toch al midden op de weg.

Mooie plaatjes weer van het buitengebied. Succes met de heuvels, tegenwind en het 'aan de verkeerde kant' rijden. Veel pelzier.

Lampie 2023-05-24 22:44:58

Heerlijk buurtjes, het ziet er goed uit en het zonnetje schijnt ook nog. Veel plezier

Carla Kroezen 2023-05-24 23:12:24

Wat fantastisch! Genieten dit, en wij reizen zo een beetje met jullie mee!

Johan en Thea 2023-05-24 23:49:24

Goed bezig! Mooie tocht verder!

Pieter W 2023-05-24 23:58:29

Haha wat leuk geschreven weer :) Bikkels!

Naomi 2023-05-25 07:00:56

Mooie plaatjes, en tot zo ver goed weer! Geniet ervan en succes morgen!

Jitske 2023-05-25 07:07:35

Even de afgelopen dagen teruglezen en foto’s kijken. Geen regen! Mooie groene velden en gebouwen van weleer. Kuitenbijter voldoende