Het hooste in Hostens

Frankrijk, Moustey

Zo heb je nog een colaatje genomen en zeg ik tegen Watsina ,, het drupt’’. Nee hoor ,, dat zijn je neusdruppels’’. Nou even later zaten we in bushokje te schuilen, want het water kwam met bakken uit de lucht. Dat was in Hostens en we moesten er nog twintig. Dus even wachten en de regenjassen maar weer eens aan. Die konden even later weer uit.
Die ochtend hadden we toch een kleine twintig kilometer nodig om een bakker te vinden. Die gingen er als warme broodjes wel in, net als de koffie. Onderweg werd ons nog een fles wijn aangeboden, maar die paste niet in de tas (zie foto).
In St. Emelion bij de super nog wat meer ingeslagen. Dus we konden er weer tegen. De buurman komen we niet meer tegen want die ging bij Cadilac richting de Middellandse Zee.
We staan nu in Mousty en slapen in een Tippy een soort Wigwam. We zijn nu ruim over de helft, vandaag ook weer 115 km erbij. We hebben een bio wc is ook weer wat anders.

Ha, ha, in de wigwam, Winnetou & Pocahontas uut 't Vechtdal. Morgen verder op oorlogspad, met de strijdbijl in de fietstasse!

Lampie 2018-05-22 22:46:56

Iets later dan normaal, maar met een goede reden. Ik wilde met eigen ogen zien hoe het met jullie reis verloopt. Het weer strooide roet in mijn ogen. Vanaf 12 km hoogte heb ik jullie volgens mij wel zien fietsen in de regen, 2 eenzame stipjes in een groen landschap. Jammer dat de buurman voor een andere route heeft gekozen, anders hadden jullie nu naast de tippie de strijdbijl kunnen begraven.

Richard 2018-05-23 00:31:36

prachtige verhalen Bart/Watsina! en een geweldige ervaring. jullie doen waar wij van dromen. ik blijf jullie volgen.

Koos 2018-05-23 08:33:33

Toppers!! Jullie zijn in het begin opgefietst met Bert. Kwam er vandaag achter dat hij de man van mijn collega is! Succes met je verdere reis!