Dag 5. 't Harde - Kroondomein - Hoog Soeren - Posbank - Arnhem - Doorwerth - Renkum 97 km.

Nederland, Doorwerth

Bergje op en bergje af.
We kwamen vandaag wel aan de hoogtemeters. 640 wel geteld. Het begon met de bekende Knobbel in het begin. Daarna door de prachtige bossen bij Epe en het Kroondomein. Elke keer opletten of W.A van Buren niet ergens met een jachtgeweer ergens stond. Waarschijnlijk druk met zijn speedboot van 2 miljoen of had hij nog een lijntje open staan met Frank Masmeijer? We zullen het niet weten.
De route was prachtig al was het af en toe flink klimmen. Bij Hoog Soeren namen we koffie met appelgebak. Een paar bekakte jongedames vonden het maar niks wanneer mensen in sportkleding in een restaurant gaan zitten. Tuurlijk het was naast de Golfclub. De prijs was er ook na. Voor kamperen zijn we minder kwijt.
Veel fietsers vandaag de meeste met een 'valse' fiets (lampie). Er was zelfs een mevrouw gevallen , flinke schaafwond maar ze had wel een helm op. Er was onderweg nog één die zelfs met een valse fiets de Posbank niet opkwam. Dan kun je er echt niks van.
Na een ijsje op de Posbank en kersen in Doorwerth staan we op de Boersberg bij Renkum. Naast ons staan meer fietsers helaas van de acht maar vier echte. Morgen gaan we naar het westen, waarschijnlijk windje mee.

Flinke rit weer. Lampie heeft vandaag op de Boerendag van de Bissingh ook de nodige kilometers gemaakt. Nog steeds op een eerlijke fiets, die werkt op eerlijke beenkracht. Raadslid De Jonge was ook mee. Op een valse fiets inderdaad, maar goed, hij is herstellende..., een geldig excuus! Onderweg veel valse fietsers gezien, of eigenlijk fietsers op een valse fiets. Sommige zonder helm. Benieuwd wanneer onze regering valse fietsers veroordeelt tot de helm. Nog drie ongelukken denk ik, dat is het zo ver.

Lampie 2022-07-27 21:03:55

Titel lijkt wel een stuk van Herman Finkers. Die hoogtekilometers voelen jullie zeker, voordeel is dat je aan de andere kant van die heuvels ook weer tijd hebt om de benen los te gooien. Niet alleen van Buren niet gezien maar ook geen op hol geslagen groep wilde zwijnen. Heb ik een keer meegemaakt in de Ardennen, bleek dat we daar via een sluipweg een gebied van de jacht binnen gereden waren… Enfin, ik wil even ingaan op gebruik van valse fietsen. Ik heb van elk een exemplaar, de echte voor het recreatieve en voor de korte afstanden, de valse om samen met mijn eega op pad te gaan of noodzakelijke afstanden te fietsen. Beiden kan wat mij betreft en voor revalidatie van Gerrit is het een mooie manier om toch deel te kunnen nemen aan deze tocht. Als Mensen zeggen dat Nederland is volgebouwd, kunnen de foto’s die jullie gemaakt hebben, gebruikt worden om het tegendeel aan te geven, wat zijn het schitterende plaatjes van dito omgevingen! Oh ja, die dames van de golfclub: Bart jij kunt zo goed nadoen alsof je de mensen niet gehoord hebt. Dat is een kwaliteit van jou. Succes morgen, een keer wind mee is ook lekker.