Slenteren door de stad

Spanje, Santiago de Compostela

Eigenlijk stelt Santiago niet veel voor. Vooral kerken en kathedralen . Zeg maar Urk, Staphorst en Spakenburg aan elkaar.
Natuurlijk is de Kathedraal groot, mooi en indrukwekkend. We hebben een kaarsje aangestoken voor de mensen die we missen.
We hebben wat gewandeld in het nog steeds miezerige weer. Wat gedronken en gegeten.
Nu hebben we in het hotel onze fietsen afgeleverd plus de bagage. Een drukke
Spanjool wilde ons nog 60 euro door de neus boren. We trapten er niet in.
Morgen vliegen we terug. En als Ekkelkamp nog open is halen we nog een ijsje, want daar zijn we wel aan toe.

Eindelijk mogen jullie genieten van de dagen zonder de bips te pijnigen en dan hebben jullie zo’n weer en wij maar zwoegen bij 28 graden. Wat is het oneerlijk verdeeld. Dat ijsje zal jullie zeker goed doen als je weer terug bent, daar ben ik van overtuigd. Kijkend na al de kathedralen zou je verwachten dat jullie nu wel bekeerd zijn en vanaf volgende week toetreden tot het katholicisme. Er is een mooie gemeenschap hier in Ommen. Als je hier in hetzelfde tenue naar binnen stapt als op de foto, gaan de katholieken je wel bedenkelijk aankijken. Dat zal jou niet vreemd zijn Bart, volgens mij kijk jij al geruime tijd zo naar hun, dus dat schept toch weer een band. Misschien wel een fietsband, gaan ze net zoals jullie op de fiets naar .... De paarse fiets doet mij denken aan de reclame met de paarse krokodil, alleen hier geen badmeester maar de Pink Panther die waakt over de stalen ros. De moeder en zoon zal jullie naar alle waarschijnlijk geen poot uitdraaien, de Spanjaarden zijn over het algemeen zo niet ingesteld. Jullie hebben weer de betreffende uitzondering getroffen. Nog 1 nachtje en dan verlaten jullie het parcours en trekken jullie huiswaarts, bepakt met verhalen en souvenirs voor de thuisblijvers. Zwanet en ik verwelkomen jullie vrijdag aanstaande op gepaste wijze. Goede terugvlucht en tot vrijdag.

Richard 2018-06-06 20:04:49

Nu is het dan ook voor jullie einde (werk), vakantie. Lekker slapen voor straks en een goede vlucht morgen. Hier is het qua weer in iedergeval beter als daar. Vandaag bijna 30 Gr en morgen ook nog mooi weer. Dus een korte broek met T-shirt is voldoende. Lekker toch. Groetjes we hebben genoten van jullie verslagen.

Peter en Ria 2018-06-06 21:39:47

Alvast een goede thuisreis gewenst en we hebben elke dag jullie verslag gelezen, dat was ontzettend leuk en een knappe prestatie , petje af hoor. Hartelijke groeten van ons.