Zo de twee is er af

Frankrijk, Hondainville

Na een heerlijk ontbijt bij de familie Vermeersch namen we afscheid van de twee schatten. Ook wensten we Bert veel succes verder. Het was nog niet echt warm, maar de wind in de konte. Na ruim 45 km kwamen we aan in Compiegne, daar namen we een koffie en kregen ook daar een Tampon. Wat een tampon, dat is Frans voor stempel, die in onze Pelgrimspas komt. Bij de familie Vermeersch hadden we de eerste gekregen. Bert had al heel wat tampons gekregen, overal kan je dus een stempel halen, Zeeman, Post etc.
Nadat we onze pizza van de dag ervoor soldaat hadden gemaakt, gingen we weer verder. Onderweg nog een banaantje en broodje weg gewerkt kregen we in Clermont nog een pittige klim, waarna het weer ineens beter werd. De zon kwam er door en dat doet de burger goed.
Daar besloten we om in Hondainville de camping te pakken. 100 km is mooi zat.
Nu zitten we heerlijk in de zon met onze potten en pannen te koken, Watsina slaat de muggen van zich af. Van Bert krijgen we net te horen dat hij ook een slaapplaats heeft gevonden bij de Abdij. Zoals ik al zei van de 2600 km is de 2 verdwenen, maar 1950 km is nog ver zat. Morgen weer verder met een paar pittige klimmetjes. Oat Moarn.

Ik betrap mij er zelf op dat ik ernaar uitkijk dat jullie weer een update geven! Knap dat jullie al zover zijn gekomen, terwijl het weer de eerste dagen niet echt mee gezeten heeft. Gelukkig vandaag wind mee(geen poepie laten...) Je ziet dat het landschap nu ook anders wordt, de gebouwen zijn een beetje onderkomen qua onderhoud aan de buitenzijde. Waren deze in België over het algemeen beter. Het stekkie van Watsina is wel een beetje minimalistisch, 7,5 m2 beton en dat is het. Jullie hebben wel 2 stoelen geregeld, scheelt morgen weer met inpakken😉 Geniet an de warme maaltijd en alvast een goede nachtrust zonder al te veel lijkjes om Watsina heen...