Wat ruist er door het struik gewas

Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Linlithglow naar Edinburgh 40 km.

,, Twenty Pounds", ik hoor het nog steeds. We konden er niet bij dat we voor het kleine stukje gras, met uitzicht op grauw uitgeslagen caravans 20 pond moesten betalen. Niet te vergeten de smerige toiletten en douches. We hadden op een stuk minder gerekend.
Na een korte puzzel tocht door het plaatsje, fietsten we weer langs een bekende kanaal. Bermen maaien kennen ze hier niet, dus halve struiken hadden we soms aan de wielen hangen.
Het bekende liedje van Toon Hermans klonk ons als muziek in de oren. ,, Wat ruist er door het struikgewas", het zijn twee Hollanders op de fietse.
Na 39 bruggen (heb ze geteld) waar we regelmatig langs het randje gingen, konden we eindelijk van de route af. Nog een paar aquaducten troffen we ook nog op de route.
We staan nu in Edinburgh, waar we eigenlijk te vroeg waren.

Edinburgh

Nadat de struikrovers de tent hadden opgezet en gedouched hadden, ging het naar Edinburgh.
Niet met de fiets, niet lopend, niet met de boot maar met buslijn 11.
Lekker ontspannen zitten in de dubbeldekker naar het centrum. Niet dat we zulke cultuur freaks zijn, maar er staan nogal wat aan imposante gebouwen.
Zoals Edinburgh Castle en Holyrood Palace. Op een pleintje stond een man met een doedelzak. Natuurlijk op de foto en Bart wilde het graag proberen, maar het valt vast niet mee met die fluiten tussen de benen.
Iets verder stond een bandje te spelen. Allemaal heel gezellig. In het nieuwe centrum namen we een drankje. Je hebt dus Old Town en New Town.
De oude stad was erg indrukwekkend.
Na iets meer dan 2 uur slenteren namen we even tijd om bij The Booking Office wat te eten. Natuurlijk weer fish en chips😜.
Wat een drukte daarbinnen. Wel gezellig.
Onderweg zie je ook dat het stikt van de kerken en kathedralen.
Morgen gaat de reis verder. Ook weer een kort tochtje, want anders zijn we te vroeg bij de boot.
20 juni hebben we de terugreis inmiddels geboekt.

Eindelijk weer een beetje in de bewoonde wereld. Edinburgh, een mooie monumentale stad en dan die fish & chips. Het lijkt mij heerlijk! Nog een paar dagen genieten van al het moois onderweg!

Willem Bemboom 2023-06-15 23:17:30

Jullie hebben er wat voor over om de bewoonde wereld te bezoeken. Begint met de ‘diefstal’ na het opbreken van kampement. Daarna met openbaar vervoer naar de grote stad, wat een straf. Als sportfreaks hebben jullie je beste beentje voorgezet om dé stad van het noorden te bezoeken. Genoeg historie en cultuur opgesnoven, om de volgende dag weer trappend verder te gaan richting boot.